Ja hoor, dat mag, want het zegt geen fluit. Dus dan lieg je ook niet.
Kwaliteit is ook al een beetje relatief begrip. Maar dat maakt niet uit; zolang er geen keiharde (medische) claims op een verpakking staan, mag een product alles roepen in de hoop dat de potentiële klant er in trapt.
Denk ook aan veel gehoorde kreten als : "helpt bij / ondersteunt / draagt bij aan / verbetert " die je veel op ..."voedingssupplementen" (want geneesmiddelen mogen ze beslist niet heten) staan. Allemaal geleuter, maar klanten slikken het als zoete koek.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik me voor zou moeten stellen bij extra kwaliteit appelmoes. Zit er meer suiker in ? Minder ? Mooiere appels ? Betere rassen ? Verhoogt dat de voedingswaarde ? Maakt dat het product gezonder ? Lekkerder ? Dan wat ? Andere merken ? Hun oude appelmoes ? Het lijkt me sterk...
Het enige dat de klant met die informatie kan is hopen dat hij iets ' beters' heeft dan.....andere appelmoes ? Verse zelfgemaakte appelmoes ? Appels ?? Of zit het gewoon in een beter blik ? Affijn, dat plaatje mag de klant zelf invullen.
Het zegt in elk geval niets betrouwbaars, meetbaars of controleerbaar over het product. Reclame - want dat is het natuurlijk - is niet objectief en hoeft ook niet waar te zijn. Als je maar opvalt. En dat doet het blijkbaar, anders had je deze vraag niet gesteld ;-)