mag ik naar mijn kind gaan kijken bij z'n sportvereniging terwijl hij bij m'n ex is?

we hebben een co-ouderschapsregeling

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij dat niet wil hebben mag het wel maar is het niet verstandig, praat er dus eerst samen over! Het kan overigens voor een kind heel verwarrend zijn als beide ouders er opeens zijn en hij voor zijn gevoel alles (net) duidelijk heeft: op die en die dag ben ik bij zoran en in dat huis en op die en die dag ben ik bij mijn andere ouder en ga ik naar sport.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is het nu net, hier is het helemaal omgekeerd. mijn kind gaat naar de sport als hij bij mij is en niet als hij bij mijn ex is. nu wil hij wekelijks gaan maar zij heeft geen uitrusting voor hem en ik zou hem deze graag bezorgen zodat hij op een deftige manier kan trainen zoals het hoort. ik heb voorgesteld om hem op te halen en terug te brengen maar dat weigert zij. ze is nog nooit met hem naar de sportvereniging geweest met hem en nu ineens wel. dit is echt in het belang van mijn zoontje en als ik eerlijk mag zijn ook een beetje voor mij zodat ik hem eens kan zien. ik ben een trotse vader die heel veel van zijn kinderen houdt en graag heb dat ze zelf ook trots op zichzelf kunnen zijn. na 4 maand is hij verplicht door de rechtbank om naar mijn ex te gaan terwijl dit tegen zijn zin was. dus het enige wat ik kan doen is dat hij op de training staat in het juiste uniform waar hij trots op is. aan haar kan ik het niet meegeven want ik zal het niet meer terug zien. tja het leven van een vechtscheiding dus. ik wil niks liever dan dat mijn zoon zich goed voelt in zijn vel en dat betekend ook dat hij op een correcte manier zijn sport kan beoefenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je die sportuitrusting niet aan je kind meegeven als hij naar zijn moeder gaat? Dan heeft hij iig zijn spullen bij zich en kan hij trainen. Je zou met hem kunnen afspreken dat jij bv altijd de spullen wast (zodat je kunt controleren of alles er is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Gilles best eerst eens al de rest lezen zodat ik het niet duizend keer hoef uit te leggen. zoon is reeds meer dan 4 maand niet bij z'n moeder geweest maar is nu verplicht geweest van de rechtbank of ze zouden mijn het co-ouderschap ontnemen van m'n drie kinderen dus heb ik hem moeten verplichten. het is de eerste keer dat zijn moeder hem naar zijn training wil brengen omdat het voor haar 25km rijden is en al wat van spullen bij haar terecht komt komen nooit meer terug naar hier. en dit gaat zelfs heel ver, nieuwe laptop gekocht vorig jaar voor hem voor school is meegegaan en nooit meer terug gekomen, zelfs kledij nieuwe jassen van jack wolfskin enz..... je kan je het zo gek niet bedenken. ze heeft de kinderen zelfs al in hun ondergoed terug meegegeven. en ik kan hier weinig aan doen. blijkbaar heb je als vader veel plichten maar bitter weinig rechten in deze maatschappij.......... dus spullen meegeven is geen optie, enkel zelf naar de sportclub rijden en zijn kledij daar afzetten en na de training ze terug gaan ophalen. maar als mensen van een sportclub zich al met zo'n dingen moeten bezighouden dan stel ik me de vraag waar het naartoe gaat in de toekomst.............
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb alle vragen en antwoorden door gelezen. Wat een rottige situatie Zoran, bah! Ik zou zelf lekker denken "ik ga gewoon naar dat sportveld en neem de kleding voor je zoontje dan mooi mee." Daarbij, je ex mag toch niet in de kleedkamer komen en jij waarschijnlijk wel. Dan kan hij na de training zijn kostuum weer aan jou terug geven zodat je zeker weet dat mams het niet inpikt. Als je een rottige situatie wilt voorkomen, dan kan je overwegen om bij de sportschool af te spreken dat zijn kostuum daar mag liggen. Bij mij kon dat op de schermvereniging. Daar kon ik mijn pak en degen in een afgesloten kast achter laten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort. ergens heb je gelijk en zoals jij waarschijnlijk weet kost een uitrusting voor een gevechtsport redelijk wat geld. bij mijn zoon is het Aikido dus is ook niet alleen een trainingspakje. ik heb contact genomen met de sportvereniging en ze zullen kijken hoe ze het kunnen oplossen. en inderdaad een rottige situatie en het ergste is dat de kinderen altijd de dupe zijn van de grote mensen hun miserie. laat een kind de sport doen die hij graag doet. op die momenten kunnen zij ook eens hun hersentjes leegmaken en tot rust komen. ook zij hebben dit nodig ;-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik hoop dat de sportschool iets voor je kan doen. Ja ik weet heel goed wat zo'n pak kan kosten. Dus als mams er mee aan de haal gaat is dat echt niet leuk. Wat heeft ze met al die andere "verdwenen" spullen gedaan? Op marktplaats gezet misschien? Dat zou je eens in de gaten kunnen houden. Jassen van Jack Wolfskin zijn bepaald niet voordelig. (Al moet ik eerlijk bekennen dat ik zo iets niet voor een kind zou kopen, maar dat is mijn persoonlijke mening)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Zoran,
Ik had de andere reacties al gelezen. Overigens kan ik hiervandaan niet zien hoe de situatie mbt je ex is en wat ze doet. Dus je hoeft me niet aan te vallen. Ik/wij hier op GV proberen met je mee te denken. Maar sportkleding meegeven aan je kind naar je ex is dus geen optie. Is het misschien een optie dat je met de vereniging van je kind overlegt en bv daar de kleding van je kind achterlaat zodat als je ex je kind naar de club brengt hij daar al de kleren heeft liggen? En dat hij ze daar mag achterlaten zodat jij ze weer op kan halen en wassen? Wat de problemen tussen jou en je ex aan gaat, ik hoop dat je ex snel tot inzicht komt dat problemen/ruzies uitvechten over de rug van een kind geen goed idee is. In ieder geval veel sterkte en succes.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Gilles blijkbaar toch niet ;-)
Want het idee wat jij nu geeft heb ik al gegeven en Zoran zegt dat hij al in gesprek is met de sportvereniging daarover.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Gilles het was zeker niet de bedoeling om je aan te vallen en als ik je dat gevoel heb gegeven dan bier ik mijn excuses aan hiervoor. was niet te bedoeling. De problemen met de sportvereniging waren van de baan en ik mocht zijn kledij naar zijn sportleraar brengen bij hem thuis en s'avonds daar terug afhalen. maar uiteindelijk is mijn sloeber niet naar zijn sportclub kunnen gaan. eerst wou mijn ex totaal niet dat ik hem ging ophalen bij haar en terugbrengen. ze wou alles zelfs doen. nu weet ze dat ik vandaag een firma over de vloer had om nieuwe ramen in mijn woning te plaatsen. deze middag om 14uur kreeg ik dan toch terug een mail van haar met de toestemming om hem op te halen bij haar op haar werk (ze werkt in een buitenschoolse kinderopvang) en na de training terug te brengen en dat omdat ze moest werken tot 16u45. ze heeft dit alles terug gecreëerd om mijn grootste sloeber tegen me op te zetten en in de hoop hij van gedachten zal veranderen over bij papa gaan wonen. en dan zeggen dat we vorige maandag op de rechtbank te horen kregen dat het moest gedaan zijn met de kinderen te betrekken in onze problemen. we zijn nog geen week verder en ze lapt het alweer. ik heb mijn advocate ingelicht en zal dit ook voorleggen op 17 september op de jeugdrechtbank. ik hoop dat er eens snel paal en perk word gesteld aan al deze zever. en het moet inderdaad stoppen met het gebruiken van de kinderen. Ik doe dit niet en ik hoop dat zij er ook mee gaat stoppen want onze kinderen zullen hiervan weeral eens de dupe zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuses aanvaard. Vervelend allemaal voor je. Nogmaals, hoop dat er snel een einde komt aan deze ellende voor jou en je kind.

Het beste antwoord

Ja natuurlijk mag dat. Tenzij jullie samen anders besloten hebben. Ik zou het wel overleggen met je ex zodat er geen vervelende situaties ontstaan, mocht hij/zij er vanuit gaan dat jij niet naar de sportvereniging komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat mag alleen als je kind daar geen enkel, maar dan ook geen enkel, probleem mee heeft. vergeet niet, het enige dat telt is je zoon....

Ga eens na, bij jezelf, waarom je dit zo graag wilt.
Ik betwijfel of je motieven zuiver zijn.
Ik betwijfel of je dit doet voor je zoon.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Edraket, mijn zoon zou staan springen als ik daar zou toekomen met zijn spullen zodat hij kan trainen. en niet iedereen is een crimineel hoor die ergens naar een sportvereniging gaat met slechte bedoelingen. ik ga inderdaad voor mijn zoon en ook om de sportclub want wij delen dezelfde passie mijn zoon en ik en dat zijn martial arts. dus is dit ook de vereniging waar ik ga sporten maar op een ander tijdstip dan mijn zoon.
Edraket
9 jaar geleden
OK
Toch blijf ik het een vreemde situatie vinden als een moeder naar de sportvereniging gaat als haar zoon bij zijn vader is.
Gezien je vraag die je hierover stelt, twijfel jezelf ook. Als het kind groter is en het gaat alleen sporten, dus als de vader niet op het sportveld aanwezig is, dan is er natuurlijk geen enkel probleem als de moeder gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee blijkbaar begrijp jij het verkeerd. mijn zoon is 4 maanden bij mij geweest en weigerde naar zijn moeder te gaan. nu ben ik op de vingers getikt en moest ik hem verplichten mee te gaan met zijn moeder. ik heb dan ook via mijn advocate laten vragen aan mijn ex of ik hem woensdag mocht komen ophalen om hem naar zijn sportvereniging te brengen en dan terug naar haar. je moet weten dat wij 25km van elkaar wonen en dat mijn zoon traint bij mij. nu zal zij hem brengen terwijl al zijn sportspullen hier staan. dus bij deze: mijn zoon is nu bij zijn moeder en ik als vader zou graag hebben dat mijn zoon kan trainen in zijn eigen pak en ik ga ook anders iedere keer kijken als hij gaat trainen maar hij is er nog nooit geweest met zijn moeder. met zijn moeder heb ik geen zakens meer of het zijn gerechtelijke en ik ga niet naar mijn eigen sportvereniging gaan om problemen te zoeken. enkel in het welzijn van mijn eigen kind dat hij trots kan zijn en daar niet hoeft te staan trainen in een trainingspakje terwijl ik een gespecialiseerd pak liggen heb en de training doorgaat op 1km van mijn eigen deur terwijl zij 25km moet rijden en te lui is om hier langs te komen om zijn materiaal op te halen. dus er is niks van twijfel, maar na alle miserie die ik heb doorlopen met mijn ex wil ik problemen vermijden en wou ik gewoon eens van andere mensen weten of ik naar zijn training zou gaan kijken (zoals ik anders ook doe) of niet. van deze kant zijn er geen kwade bedoelingen me gemoeid enkel het welzijn van mijn eigen zoon die aangeeft liever bij mij te zijn dan bij haar en haar nieuwe vriend. da's de reden.
Edraket
9 jaar geleden
Deze uitleg werpt een heel ander licht op de zaak.
Je hebt het goed voor met je zoon. Daarvoor hulde.
Ik wist niet dat vragensteller een man was. Ik dacht dat het een vrouw was die op het sportveld een "spel" wilde spelen. Toch denk ik dat het gezien de precaire situatie waarin je je bevind beter is dat je niet gaat kijken. Laat de moeder de kleren ophalen en terugbrengen. Als je op het sportveld gaat kijken kan dat later, bij de rechtbank, in je nadeel worden uitgelegd. Geef de tegenpartij geen kans om je te kunnen pakken. Ik heb zelf ook co-ouderschap. In de aanloop daartoe reed ik éénmaal langs de school van mijn zoontje toen zijn moeder hem naar school bracht. Om de hoek van de school huur ik een garage waar wat spullen zijn opgeslagen.
De advocate van mijn ex maakte daar misbruik van en schreef in het stuk voor de rechtbank dat ik mijn kind voortdurend bij de school stond op te wachten.
Het is als vader heel moeilijk om de leugens die een moeder vertelt met feiten te weerleggen.
In dat stuk stonden zeven leugens waarvan twee werden herhaald. totaal dus negen leugens. Ik zeg het je. Gelukkig heeft de rechtbank wel co-ouderschap toegewezen. Mijn zoon is wisselend drie dagen bij mij en drie bij zijn moeder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok nu begrijp je het en blijkbaar beetje dezelfde situatie. alleen is dat mijn zoontje 11jaar is en niet gehoord word op de rechtbank. hij zou liever bij mij blijven en ik wil zelfs een regeling treffen zonder allimentatie en alle kosten zelf dragen maar dat wil zij niet. het probleem blijft die sportkledij hé, ppffff als ik ze aan haar bezorg zie ik ze zeker niet meer terug. en zij ze komen ophalen bij mij? kdenk zelfs niet dat ze dit zou doen al zou ik het voorstellen. kdenk dat ik eens contact ga opnemen met de voorzitter van de club en kijken of ik het via hen kan regelen om zijn sportmateriaal daar te krijgen en terug op te halen na de training. kvind het wel vervelend dat ik hen daar nu moet voor gaan lastig vallen. hier net hetzelfde van klachten en leugens....... een ganse map vol. ze legt de ene klacht neer na de andere maar wil geen maatschappelijk onderzoek omdat dat te lang zou duren. ze stemt in met een politioneel onderzoek, zij komen dus enkel kijken of de woning leefbaar is voor de kinderen en dat dan nog zelfs als de kinderen niet aanwezig zijn terwijl ik volgens mijn ex de grootste agressor en crimineel ben. soms zou je je vragen beginnen stellen bij de werking van ons rechtsysteem....... en ja ik heb het goed voor met mijn kinderen, ze zijn mijn alles...... ik heb drie kindjes, twee die het goed vinden dat ze een week bij mij zijn en een week bij m'n ex maar eentje (de oudste) gaat hiermee niet akkoord en wil liever hier zijn dan bij haar maar naar hem word niet geluisterd. jammere en triestige zaak allemaal. ik ben de slechte terwijl zij er met een ander is vandoor gegaan. en nee ik ben ook niet perfect hoor, maar ik luister wel naar mijn kinderen.......