Ben je verplicht mee te werken aan drugstesten in het verkeer in Duitsland?

Volgende week ga ik naar een groot feest in Weeze, Duitsland. Dit is nét over de grens. Ik ben degene die gaat 'bobben'; ik ga niet teveel gebruiken maar wel iets. Nu lees ik op meerdere plekken dat er in Duitsland regelmatig drugscontroles in het verkeer worden uitgevoerd. Ik vroeg mij af of je in zo'n geval (als Nederlander) verplicht bent om aan die drugstesten mee te werken? En wat zijn de gevolgen als ze drugs in je bloed aantreffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je na het gebruik va drugs deel neemt aan het verkeer en ze pakken je hoop ik dat ze je rijbewijs in versnipperaar duwen
Ritsuka
9 jaar geleden
100% BOB, 0% op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je je er bewust van bent dat je iemand anders z'n kinderen in je auto hebt en dat dit een uiterst kostbare lading is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je een slechte trip krijgt. veel plezier...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt iedereen voor de opbouwende kritiek =)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klinkt logisch, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook het gebruik een week voor de reis, of als je alleen tijdens het feest gebruikt kan gezien worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je even laten weten waar en wanneer je van plan bent te gaan rijden met "een beetje" drugs in je lijf? Ik woon namelijk in de buurt van Weeze en ik wil 100% zeker weten dat ik niet in de buurt ben op dat moment.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, want als hij er niet rijdt, rijdt er verder niemand die wat op heeft zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel MrTomaat voor je uitleg. En jongens, wat oordelen we allemaal snel. Dat feest duurt 14 uur, als ik helemaal aan het begin 1 pilletje neem dan ben ik daar max. 4 uur lang van 'onder invloed'. Dat betekent dat ik daarna 10 uur de tijd heb om nuchter te worden voordat ik achter het stuur stap. Of hebben jullie ook nog nooit 5 biertjes gedronken waarna jullie 10 uur later in de auto stapten?
Ritsuka
9 jaar geleden
ik drink nooit zoveel bier
ik ben niet zo lang op een feest
ik drink geen alcohol als ik moet rijden
ik gebruik nooit drugs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee Xduchie, ik heb maar weinig principes maar een daarvan is niet drinken (andere drugs heb ik nog nooit gebruikt ) als ik nog moet rijden en zeker niet als ik verantwoordelijk ben voor anderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Of hebben jullie ook nog nooit 5 biertjes gedronken waarna jullie 10 uur later in de auto stapten?" Heel veel mensen hebben dat gedaan. 's avonds drinken en dan 's ochtends naar het werk. Soms zit daar minder tijd tussen vaak realiseren ze zich dat niet eens. Als er een andere drugs dan alcohol in het verhaal voor komt is alles te lang en te breed hier. Die 10 uur is overigens lang niet genoeg om te slagen voor een drugstest, ongeacht je vermogen om wel of niet goed te rijden.

Het beste antwoord

Je bent sowieso verplicht mee te werken. De politie houdt natuurlijk geen controles als men niet verplicht is mee te werken, dat heeft geen enkele zin.

Afhankelijk van de hoeveelheid die men aantreft zul je waarschijnlijk een tijdelijke rij-ontzegging en een boete krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Nederland moet je ook meedoen met controles van de politie dat geld ook in Duitsland en alle andere landen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dit is verplicht. Ik ben vorig jaar geweest met een busreis, en ik heb onderweg veel politie gezien die Nederlanders aanhielpen. Maar buiten dat..
Wees een goede bob, en bob ook echt.