Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je melding maken van een onveilige situatie in een openbaar gebouw/winkel?

Het betreft een winkel, waar een deel van het plafond op instorten staat. Alsook zijn er delen van de elektrische leidingen die niet voldoen aan de wettelijke vereisten en dan heb ik het meer bepaald over leidingen die bloot liggen en waar men zich makkelijk aan kan elektrocuteren. Het regent er ook nog eens binnen. Wanneer ik in deze winkel loop voel ik me helemaal niet veilig en ik ben bang dat het één dezer dagen verkeerd afloopt en ik wil dan ook graag zo snel mogelijk melding maken van deze uiterst gevaarlijke situatie maar ik weet niet waar en op welke manier. Ik veronderstel dat ik best een aangetekend schrijven stuur, naar de brandweer of burgemeester?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt het beste de politie bellen,maar nog beter is de arbeidsinspectie,deze gaat over een veilige werkomgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon naar de dericteur gaan of op de site een melding maken. Welke winkel is het?
En zeker geen 112 bellen nergens voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin met het bedrijf in te lichten. Vervolgens kun je contact opnemen met de brandweer, zij kunnen het gebouw inspecteren op veiligheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding