Kan ik een sociale huurwoning overnemen?

Hallo,
Ik woon bijna 1 jaar in een sociale huurwoning die ik in 'bewaringschap' onderhuur van een familielid. Ik ben nog maar een jaar ingeschreven bij woningnet dus veel punten heb ik niet. Heb ik kans om de woning over te nemen aan het einde van de bewaringschap?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de woningbouwmaatschappij. Meestal stellen zij als eis dat je minimaal 2 jaar als medehuurder ingeschreven staat. Onderhuur is meestal verboden.