Waar vind je informatie over de teams van de politie die hennepkwekerijen oprollen?

Hoi,

Ik wil graag bij de politie en wat ik het liefst wil is bij een hennepteam, die wietplantages oprolt. Ik woon in de regio van Eenheid Den Haag. Waar vind ik meer informatie over die teams, hun werkwijze, loon etc. etc.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke info, hun agenda?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek je niet beter echt werk? In plaats van te dweilen met de kraan open? Uit zo een job kan je toch geen voldoening halen als je weet dat er per opgerolde kwekerij minstens twee nieuwe kwekerijen bijkomen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarbij zal je niet zomaar aangenomen worden als je geen ervaring hebt. Dit is ook om te voorkomen dat criminelen zich zouden aansluiten bij zo een team om de kwekers te behoeden voor een inval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een opleiding tot agent te gaan volgen, solliciteer je op een vacature bij één van de eenheden binnen de politie. Als je na de selectieprocedure bent aangenomen, ga je naar de opleiding op één van onze locaties. Politieopleidingen zijn er op niveau 2, 3, 4 en 5. Van de mbo-opleiding tot (hoofd)agent tot de bacheloropleiding tot politiekundige. Deze vacatures, maar ook informatie over de selectieprocedure, wat het werk inhoudt en vakken en examens vind je op:
www.kombijdepolitie.nl

Antwoorden (1)

Om bij een hennepteam te komen zal je eerst de reguliere politieopleiding tot minimaal (hoofd)agent moeten doen. Vervolgens zal je ervaring moeten opdoen.

Als je genoeg ervaring hebt kan je solliciteren op nevenfuncties. Hierbij kan je naast je reguliere politiewerk samen met het hennepteam acties voorbereiden en invallen doen.
Hennepteams zelf zijn meestal heel klein en ondersteunend aan de neventaakhouders.

De werkwijze van hennepteams verschilt per eenheid. Kwa loon zitten ze gewoon in schaal 6 (agent) of 7 (hoofdagent).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. +
Eerst maar eens zien of je op de politieschool wordt aangenomen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://mijn.kombijdepolitie.nl/articles/nieuw-test-jezelf-1