Is Wipeout een beschermde naam?

Zo ja is Wipe out los van elkaar geschreven ook beschermd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De term Wipeout wordt te pas en te onpas gebruikt als niet beschermd handelsmerk (Trademark). Wat wel beschermd is, is de registratie van het beeldmerk Wipeout (als Trademark).

Een voorbeeld van een recente registratie vind je hieronder:

WIPEOUT
Serial: #86011416; / Filing Date: Jul 16th, 2013
Filing Identifier: 20130716134001652110-86011416
Filing Description: Trademark/Service Mark Application, Principal Register
Filer's Email: efiling@knobbe.com
Filing Type:
Goods Service:
Apparatus for broadcasting, recording, transmission or reproduction of sound or images; transmitting and receiving apparatus for radio and television broadcasting and for long distance transmission; audio and video recordings featuring still and moving images in compressed and (etc....)

Owner:
Endemol USA Inc.
9255 W. Sunset Boulevard, Suite 1100
Los Angeles, CA 90069
Legal Entity Type Code: 03

The mark consists of the stylized term WIPEOUT.

http://www.aboutintellectualproperty.com/366947/wipeout#