er staat een auto al 2 maanden voor ons huis geparkeerd, wat kan ik hiertegen doen?

Sinds 2 maanden staat er een auto voor ons huis geparkeerd, er is hierdoor vaak geen plek meer om te parkeren. Ik heb al naar de gemeente gebeld, maar die zeggen dat ze niks kunnen doen, omdat de auto een duits kenteken heeft, en geen het verkeer er geen hinder aan ondervind. Ook hebben we al een briefje achter de ruitenwissers gedaan, maar er komt niemand bij de auto. Weet iemand wat we hiertegen kunnen doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
11.4K
Poet
10 jaar geleden
Misschien kun je politie vragen of het wellicht een gestolen auto betreft. Zolang geen beweging is wel verdacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de wagen kan verduwen kan je deze voor je oprit plaatsen en in dat geval zal de politie de wagen wel laten takelen .

Antwoorden (4)

Wachten tot de bestuurder een keer bij zijn auto komt en hem vriendelijk vragen te vertrekken of om ergens anders te parkeren. Maar tenzij het jouw grond is waar de auto opstaat kun je er weinig tegen doen. Dus het beste is wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets, want een auto langdurig parkeren is niet verboden. (In een Algemene Plaatselijke Verordening staan vaak wel regels voor het parkeren van caravans maar niet over auto's. Het wordt anders als de auto thuishoort in de categorie wrakken.
Computoon
10 jaar geleden
Je kan de politie bellen en zeggen dat er een verdacht voertuig in je straat geparkeerd staat. Aan de hand vande nummerplaat kunnen ze dan controleren of deze gestolen of geseind staat.

Toegevoegd na 12 uur:
Vermoedelijk word de wagen dan gesleept. Er moet iets achter zitten want het is zeker niet normaal als deze auto daar al 2 maand staat en niemand hem gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Kimzie, + lijkt mij een zinnig antwoord. Naar de politie gaan. Ook al mag de auto daar staan. Het kan een voertuig zijn dat gezocht wordt. Er kan iets met de eigenaar aan de hand zijn. Ziek of verdwenen. Misschien is hij gewoon ergens aan het logeren. Alles kan, maar de politie er even op attent maken kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enige juiste antwoord: +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, politie bellen. Het eerst wat die doen met zo'n melding is controleren of hij niet ergens als gestolen geregistreerd staat of bij een misdrijf is gebruikt. Een auto die zo lang op dezelfde plaats in naar ik aanneem een woonwijk, met ook nog een niet-Nederlands kenteken, is verdacht. Ik vrees wel dat als de auto niet geregistreerd staat, je vooralsnog weinig kunt doen. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans wel wordt dat de gemeente toch actie gaat ondernemen. Een + voor het antwoord trouwens.
Ik zou een brief schrijven (telefoontje?) naar de politie in de stad/streek waar de auto vandaan komt met zoveel mogelijk gegevens en de vraag of ze er iets aan kunnen doen. Je krijgt misschien geen antwoord, maar ze doen wel wat.