Is dit te verhalen op de curator (uit het notaris depot) onder verborgen gebreken?

Er is geld gereserveerd in een depot bij de notaris voor een afgebroken verwarming en kapotte tegels. Voor overdracht van het huis zijn deze gebreken geconstateerd, waarna er geld gereserveerd is in een depot.

Nu constateren we nog meer gebreken die niet bij verkoop van de woning zijn gemeld. Bijvoorbeeld een kapot bubbelbad. Is dit te verhalen op de curator (uit het depot?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat moet kunnen. Ik neem aan dat het doel van het depot is schades/ gebreken ( voor rekening van de bouwer) financieel op te vangen , zodat bij de oplevering alvast voldoende kapitaal aanwezig is. Uiteindelijk is niet te voorzien wat allemaal niet gaat deugen en ik neem niet aan dat tevoren exact gespecificeerd is welke bedrag voor welk gebrek is gereserveerd. Zou ook raar zijn, als je tevoren al weet wat er stuk zal zijn. Lees nog een keer de voorwaarden die bij dat depot horen, je hoort daar een afschrift van te hebben. Vraag het eventueel bij Ver. Eigen Huis, als de juridische taal te onleesbaar is.