Lekkage door installatiefout, wie betaalt de kosten?

de regenkap werd niet op de regenpijp verlijmd, gevolg: na 3 jaar schimmel in huis. Het water was langzaam tussen de trespaplaten en de houten kozijnombouw gesijpeld. De winter kwam eraan. De tussenpersoon verzekerde dat de verzekering de kosten zou vergoeden: niet dus. De tussenpersoon stelde de firma aansprakelijk . Deze wilde alleen de trespaplaat vergoeden. ( die moest toch stuk geslagen worden, anders konden we de schade niet opnemen). Intussen zijn alle houten steunbalken vervangen. De firma weigert de schuld op zich te nemen. Twee jaar voorheen heeft een dakdekker de regenkap wel verlijmd. Nu beweert de trespafirma dat de dakdekker schuldig is. De dakdekker heeft de eerste foto's gemaakt van de niet verlijmde regenkap als bewijs tegen de trespafirma. Wat kan ik nu nog doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Hier is van belang wie de constructie heeft aangebracht, deze is aansprakelijk voor de ontstane schade als duidelijk aangetoond kan worden dat de lekkage direct na de montage aanwezig was.

Het verlijmen van de kap op de regenpijp is een taak die de installateur moet controleren en zonodig opnieuw uitvoeren.