Staat in de Arbowetgeving (Arbowet, Arbobesluit en Arboregeling) alle regels omtrent veilig werken, of zijn hier ook andere regels van toepassing?

Ik ben op zoek naar antwoorden over veilig werken. Waar moet een organisatie allemaal rekening mee houden als het gaat om veilig werken. Hiermee bedoel ik het beleid en wetten die door NL en de EU als verplicht zijn gesteld. Ik denk dat dit de Arbowetgeving is, maar kom er niet uit of dit alles is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als het om veilig werken gaat dan zou je ook eens kunnen kijken op de site van de arbeidsinspectie.
Ook daar zijn regels wettelijk vast gesteld waaraan bedrijven zich dienen te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook praktische richtlijnen voor diverse bedrijfstakken. Je moet dan denken aan VCA, HACCP e.d. Op je vraag kan dus makkelijker antwoord gegeven worden als je de bedrijfstak vermeld.