Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Staat in de Arbowetgeving (Arbowet, Arbobesluit en Arboregeling) alle regels omtrent veilig werken, of zijn hier ook andere regels van toepassing?

Ik ben op zoek naar antwoorden over veilig werken. Waar moet een organisatie allemaal rekening mee houden als het gaat om veilig werken. Hiermee bedoel ik het beleid en wetten die door NL en de EU als verplicht zijn gesteld. Ik denk dat dit de Arbowetgeving is, maar kom er niet uit of dit alles is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het om veilig werken gaat dan zou je ook eens kunnen kijken op de site van de arbeidsinspectie.
Ook daar zijn regels wettelijk vast gesteld waaraan bedrijven zich dienen te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook praktische richtlijnen voor diverse bedrijfstakken. Je moet dan denken aan VCA, HACCP e.d. Op je vraag kan dus makkelijker antwoord gegeven worden als je de bedrijfstak vermeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding