Auto's op de stoep geparkeerd (wat te doen?)

Doet de politie er iets aan als er auto's op de stoep geparkeerd zijn? Als voor ons appartementencomplex de parkeerplekken volraken, dan zetten sommige mensen gerust de auto op de stoep. Nog geen 40 meter verder is er een parkeerplaats wat vrijwel nooit gebruikt wordt.
Ik vind dit ronduit asociaal. Het ziet er ook niet uit voor gasten, of toekomstige bewoners wanneer zij aankomen en er staan gewoon auto's op de stoep geparkeerd.
Is het terecht om de politie in te schakelen of mag dit niet?
Het zijn auto's die niet alleen uit Nederland komen. Dikwijls zijn het Duitse of Belgische auto's. Veranderd dit de zaak ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7K

Het beste antwoord

Bel je gemeente, vaak hebben deze een handhavings afdeling die juist voor dit soort dingen zijn die niet zo drastisch zijn dat de politie eraan te pas moet komen. En boetes uitdelen mogen ze volgens mij ook. Eventueel kan je ook de wijkagent benaderen, die weet vaak hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook hier een plusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies de wijkagent is hier ook gewoon de juiste persoon voor.

Andere antwoorden (2)

U kunt natuurlijk de politie bellen voor dit probleem. Vraag is alleen of ze tijd hebben om hier tegen op te treden. Beter is het denk ik om het meldpunt overlast van uw gemeente op de hoogte te stellen. Dit meldpunt kan het dan weer doorspelen naar parkeerzaken. Parkeerzaken wordt meestal bemand door boa's die in dienst zijn van de gemeente. Zij zijn gericht op dit soort gevallen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik heb dit voor handen gehad, ga iedere ochtend naar mijn werk en liep dan ook iedere ochtend tegen 1 of meerdere auto's aan die op de stoep stonden, eerst politie gebeld, wat niet hielp, toen via de mail de gemeente hierover ingelicht en zowaar... binnen 2 weken was het opgelost, nu nog maar zelden blauwe schenen van het onnodig tegen auto's aanknallen. Ook voor mensen met rollators, kinderwagens en rolstoelen moet dit een enorme overlast bezorgen.
Waarschijnlijk zal de politie er niet veel aan doen "niet belangrijk", maar je kunt het allicht proberen, het is tenslotte niet toegestaan op de stoep te parkeren.
Kijk echter wel uit, het is zeker niet ondenkbaar dat de politie toch komt kijken en boetes uitschrijft en de mensen er vervolgens, hoe dat weet je niet, achter komen dat jij een klacht ingediend hebt.
Het is niet ondenkbaar dat er dan op jou wraak genomen wordt, bijvoorbeeld een spiegel van je auto of met een paar sleutels langs de zijkant van je auto, denk niet: zal wel loslopen, het gebeurt, ik woon in een grote stad en heb het hier gezien en meegemaakt!
Denk goed na voor je iets doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist het laten van melding vanwege mogelijke represailles is uit den boze. Moeten we dan alles tolereren om dat er angst verspreid wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik zeg zeker niet dat je het NIET moet melden, wat ik zeg is realiseer je WAT JE DOET en dat je niet moet vergeten wat voor CONSEQUENTIES je kunt verwachten! Het lijkt me ook beter iemand daarop attent te maken, dan gewoon 'blind' te roepen : bellen/melden...!