ik heb een koophuis, nu komt mijn broertje bij mij wonen en betaald geen huur. heeft dit consequenties voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als hiervoor alleen in het koophuis woonde dan betaalde je gemeentelijke heffingen voor een éénpersoonshuishouden. Een huishouden van twee personen of meer is een meerpersoonshuishouden, er worden dan meer gemeentelijke heffingen in rekening gebracht. Dat zijn afvalstoffen en riolering.

Deze wijziging wordt per maand bij de gemeente doorgevoerd. Dus stel hij laat zich inschrijven per 15 februari, het meerpersoonshuishouden gaat dan in vanaf 1 maart.

Woonde u hiervoor al met meer dan één persoon in het huis, dan zijn er geen consequenties.

Toegevoegd na 3 minuten:
en verder natuurlijk meer gebruik van gas, water, elektra, boodschappen enz

Toegevoegd na 4 minuten:
en nog iets, als uw broer betalingsproblemen heeft en regelmatig deurwaarders aan de deur krijgt dan zijn uw spullen en uw woning ook in gevaar. Deze kunnen door een deurwaarder in beslag worden genomen in geval van ernstige betalingsachterstanden.