Hoe trek je (betaal)machtiging in?

Wil van KPN (Telefoon + ISDN) af wegens voortdurend gegoochel met contracten die zogenaamd namens mij zijn afgesloten. Onlangs nog met medewerker telefonisch gesproken. Niet veel later met andere medewerker gesproken. Wat bleek? Eerste medewerker had zomaar ander contract opgemaakt zonder mijn medeweten en toestemming en had zelfs mijn naam en geslacht veranderd......!!! Blijkt dat men op die afdeling provisie krijgt... Heb er helemaal genoeg van. KPN zegt opzeggingsbrief niet te hebben ontvangen en op aangetekende brief krijg ik geen reactie. Erg kinderachtig allemaal. Ik wil nu de betaalmachtigingen intrekken. Hoe pak ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
tikrit
11 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Mijn zoon heeft urenlange gesprekken moeten voeren om alles ongedaan gemaakt te krijgen, want niemand bij KPN is verantwoordelijk hiervoor. Ga nooit ( ! ) meer iemand te woord staan van KPN, dit zijn hele smerige praktijken. Bij mij speelde dit al een jaar of twee geleden. Het verbaast me dat het nu nog zo gebeurt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het gebeurd nog steeds zo. Echt maffia praktijken. Ik heb ook nog internet via KPN lopen, maar ook daar ga ik een eind aan maken. En het is toch een telecombedrijf..? Nu, een klantendienst is bij hun NIET telefonisch te bereiken, uitsluitend schriftelijk....! Ik heb echt nog een appeltje met ze te schillen. Mij zijn ze kwijt al consument. Ik ga stoppen met betalen. Ik lust ze rauw.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mijn ervaring bij KPN: Mijn vriend woonde nog thuis bij zijn ouders in Dodewaard. Wij wilde van het KPN Planet internet contract af, omdat we gingen samenwonen in Amersfoort. Zijn ouders wilden geen internet als hij weg ging, ze hebben niet eens een PC. We konden niet van het contract af, het kon wel mee verhuizen naar Amersfoort, en het contract liep nog 5 maanden. Maar ik wilde geen KPN in huis, dan maar opzeggen, die 5 maanden betalen, en ondertussen in Amersfoort een ander abonnement. KPN Telefonisch opgezegd, er zou een bevestigingsbrief komen. Geen brief... Opnieuw bellen, zelfde belofte...geen brief...Zelf brief gestuurd, geen reactie. Aangetekend brief gestuurd, geen reactie. Opnieuw bellen, telefonisch opzeggen kan niet, aangetekend brief versturen werd er gezegd. En we konden een Planet abonnement niet opzeggen bij KPN, bij planet zeiden ze, opzeggen moet bij KPN niet bij ons... 2 aangetekende brieven gestuurd, 1 naar KPN, 1 naar Planet. Ontvangstbevestiging gehad. En brief ontvangen van opzegging, per 1 augustus...maar het abonnement liep 1 juli al af... 1 juli: afschrijving €39,95
Gestorneerd
1 Augustus: Afschrijving €39,95
Gestorneerd
1 september: afschrijving €39,95
Gestorneerd
Hierna stopte de afschrijvingen.
Aanmaningen nooit ontvangen Halverwege januari, kreeg ik een brief, dat er nog een verschuldigd bedrag open stond van €5,34
Die heb ik betaald. Al het andere nooit wat van gehoord. Als ik niet gestorneerd had, had ik €114,51 betaald voor Jan met de korte achternaam. Mijn vriend snapte daarna ook waarom ik nooit KPN in huis wil hebben. Het zijn vieze gluiperds! Het storneren heb ik gewoon via internetbankieren gedaan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oh en dit speelde ruim 4 jaar geleden, dus ik verwacht ook geen deurwaarder meer of zo. Anders hadden ze dat al wel gedaan ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, Heer Voldemort!

Antwoorden (4)

dat kan alleen door naar de kpn een intrekking te sturen aangetekend zou ik zeggen voor het bewijs. daarna als ze gewoon door gaan met incasseren storno doen via de bank.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan ik zo'n intrekkingsformulier krijgen? Ik weet dat het zo'n gekleurde kaarten waren, maar ik zou niet weten waar ik ze kan krijgen. Hoeveel tijd heb je om een bedrag te storneren?
ronron1212
11 jaar geleden
de bank
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, ja. Bedankt!
jc54
11 jaar geleden
Maar het intrekken doe je wel bij de gemachtigde, en niet bij de bank.
ronron1212
11 jaar geleden
jc54 lees het antwoord daar staat dat ook.
Elke bank heeft machtigingskaarten. Daar zit ook een intrek-machtigingskaart aan vast. Als je deze volledig invult,en opstuurt, zal de automatische incasso stoppen.

http://www.incassomachtigen.nl/Downloads/IM_C.IM.035_stoplichtkaart.pdf
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je fijne reactie! Ik ga maandag meteen met de bank bellen!
Zoals hierboven beschreven,maar je kunt er ook over bellen naar je bank en het telefonisch regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Nee, dat gaat niet.
Je moet de machtiging intrekken bij het bedrijf waaraan je de machtiging hebt verleend. Alleen terugboeken regel je zelf met de bank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor want als ik mijn bank bel dat er van een bepaald rekeningnummer geen automatische incasso meer mag plaats vinden,dan zet mijn bank dit gewoon stop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
....Maar jc54, als KPN weer de boel traineren en zeggen geen intrekking van machtiging te hebben gekregen?
Het intrekken van een incassomachtiging gaat door een brief naar het bedrijf te sturen. De bank heeft hiermee niets van doen. Wel kun je een bank vragen een onterechte incasso te storneren.

Maar ik voorspel dat het intrekken van de machtiging het probleem niet oplost. Het feitelijke probleem is namelijk het contract. Zolang die onderliggende oorzaak niet opgelost is, blijft je betalingsverplichting vanuit KPN gezien in stand, machtiging of niet. En zul je, zo voorspel ik, de ene na de andere aanmaning krijgen.
Computoon