Hoe trek je (betaal)machtiging in?

Wil van KPN (Telefoon + ISDN) af wegens voortdurend gegoochel met contracten die zogenaamd namens mij zijn afgesloten. Onlangs nog met medewerker telefonisch gesproken. Niet veel later met andere medewerker gesproken. Wat bleek? Eerste medewerker had zomaar ander contract opgemaakt zonder mijn medeweten en toestemming en had zelfs mijn naam en geslacht veranderd......!!! Blijkt dat men op die afdeling provisie krijgt... Heb er helemaal genoeg van. KPN zegt opzeggingsbrief niet te hebben ontvangen en op aangetekende brief krijg ik geen reactie. Erg kinderachtig allemaal. Ik wil nu de betaalmachtigingen intrekken. Hoe pak ik dat aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat kan alleen door naar de kpn een intrekking te sturen aangetekend zou ik zeggen voor het bewijs. daarna als ze gewoon door gaan met incasseren storno doen via de bank.

Elke bank heeft machtigingskaarten. Daar zit ook een intrek-machtigingskaart aan vast. Als je deze volledig invult,en opstuurt, zal de automatische incasso stoppen. http://www.incassomachtigen.nl/Downloads/IM_C.IM.035_stoplichtkaart.pdf

Zoals hierboven beschreven,maar je kunt er ook over bellen naar je bank en het telefonisch regelen.

Het intrekken van een incassomachtiging gaat door een brief naar het bedrijf te sturen. De bank heeft hiermee niets van doen. Wel kun je een bank vragen een onterechte incasso te storneren. Maar ik voorspel dat het intrekken van de machtiging het probleem niet oplost. Het feitelijke probleem is namelijk het contract. Zolang die onderliggende oorzaak niet opgelost is, blijft je betalingsverplichting vanuit KPN gezien in stand, machtiging of niet. En zul je, zo voorspel ik, de ene na de andere aanmaning krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100