wat kan je doen als je als student2dagen te weinig hebt uitbetaalt gekregen en de baas doet moeilijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

In elke grote stad zit wel een wetswinkel. Ga daar eens heen met je loonstook. Zij weten wel wat het wettelijk minimum moet zijn. Sucses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuwe afspraak maken, bewijzen meenemen, eventueel aan iemand anders vragen te bevestigen dat jij die dagen gewerkt hebt en rustig vertellen wat er volgens jou fout is. Vraag dan waarom je die twee dagen niet uitbetaald kan krijgen. Als jij rustig blijft en steeds duidelijk vraagt als hij moeilijk doet waarom het dan volgens hem wel goed is krijg je het vast wel voor elkaar.

En als hij moeilijk blijft doen: is er een OR in het bedrijf? Of een andere organisatie waar je kunt aankloppen bij dit soort geschillen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dag,

je baas moet nakomen, zoals dat ik goed juridisch heet. Je hebt nu een vordering op hem.

Wat je nu moet doen is hem schriftelijk aanmanen om na te komen (te betalen) binnen een redelijke termijn. 14 dagen is voldoende.

Als hij binnen die termijn niet betaald of anderszins reageert stel je hem in gebreke en uiteindelijk in verzuim.

In feite start je een incassoprocedure op, dus je mag ook incassokosten en rente in rekening brengen.

Als er onduidelijkheden zijn mag je me gerust benaderen!

Toegevoegd na 1 minuut:
"zoals dat in goed juridisch heet... " sorry, typo.