Is het illegaal om GameBoy siliconen cases te importeren van China naar Nederland en dan te verkopen (ik betaal belasting!)?

Ik wil graag GameBoy Siliconen hoesjes verkopen want die verkopen goed had ik gehoord. Is dit illegaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

op de foto in je link is duidelijk te zien dat er Nintendo Gameboy op de hoesjes staat. zowel nintendo als gameboy zijn gedeponeerde merken. die mag je dus niet illegaal op je producten zetten.

namaak producten mag je niet invoeren in nederland. je kan een boete van de douane krijgen. bovendien kan je een claim van nintendo aan je broek krijgen, als men er achter komt. je neemt al met al dus een risico. levert het genoeg op, om dat risico te willen lopen?
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang je importheffingen en omzetbelasting betaald, en er geen inbreuk is op het merkenrecht, voozie ik geen problemeb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat GameBoy op zie deze link: http://www.skin-all.com/upload/products/zoom/1352-game-boy-silicone-case-for-iphone-4-4s.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet geen probleem zijn lijkt me. Op het moment dat de hoesjes in de uitvoering Pradda, Dioor of Chenal komen moet je oppassen :-;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je het zeker? Heb al een keer een boete gekregen vanwege een soort namaak ice watch en ELK namaak product dat hun openmaken en zien moet ik 500€ betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang het geen namaak is verwacht ik geen problemen