Wij hebben een ex-huurwoning gekocht, mogen wij de voordeur vervangen/schilderen (+kozijnen schilderen)?

Het betreft een blok van 4 huizen met allemaal dezelfde (ook kleur) voordeur en kozijnen. Wij willen graag de deur vervangen of een andere kleur schilderen. Idem met de kozijnen. Het huis is geen monument o.i.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Antwoorden (4)

Ja hoor! Jij/jullie zijn nu de baas....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk mag dat, tenzij je wat anders hebt afgesproken met de eigen huis vereniging die er eventueel is bij jullie. Ook zal een extravagante kleur niet zo op prijs worden gesteld.

Dat vroeger, toen het nog huurwoningen waren, alles in dezelfde kleur en stijl is gemaakt is, om de onderhoudskosten laag te houden.

Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult lid zijn van de Vereniging van Eigenaren en die heeft een aantal reglementen, meestal ook een Huishoudelijk reglement. Meestal staat daar wel een richtlijn in over schilderen of kleuren etc. In ons complex wordt het schilderen uniform gedaan en mag niemand zelf iets anders doen. Check het wel, anders kost het alleen maar hedoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ook niet te kijken of de gemeente geen regels heeft opgesteld in de apv (bellen met 14+kengetal gemeente (14 020 bv) zou het je moeten kunnen vertellen). Maar waarschijnlijk mag je qua voordeur wel redelijk wat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is lijkt mij geen enkele gemeente die in de APV iets over de kleuren van je huis zal zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel gemeentes die bepalen of je bijvoorbeeld een schotelantenne aan je voorgevel mag schroeven. Omdat ook de kleur van je voordeur en kozijnen over het aanzicht gaat, zou ik daar toch zeker van willen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of 't op basis van de AVP verboden was, weet ik niet meer, maar niet zo lang geleden was er hier iemand die een huis compleet roze had geschilderd.