Wat document vormt het bewijs van de Nederlandse nationaliteit van een overleden Nederlandse Persoon?

Hallo,

Ik heb een vraag over de Nederlandse nationaliteit. Ik wil graag het burgerschap van mijn Nederlandse Overgrootvader te bewijzen. Wat document vormt het bewijs van de Nederlandse nationaliteit van een overleden Nederlandse Persoon?

Ik wil graag een document dat het bewijs van het Nederlands burgerschap van een overleden Nederlandse Persoon als ik zou willen om te bewijzen dat mijn overgrootvader de Nederlandse nationaliteit bij de Nederlandse ambassade waar ik woon had vormt verkrijgen. Ik heb niet het paspoort van mijn overgrootvader.

Dank u voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet,

Juergen Hueck

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

(kopie van de) Geboorteakte van de Gemeente waar jouw familielid is geboren. Daar staat ook de nationaliteit van de ouders op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als ze die tussentijds veranderd hebben ?
ronron1212
11 jaar geleden
wat kunnen ze veranderen bij een overleden persoon Marleen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks meer. Daarom juist. Ik bedoel : ik ben geboren Nederlandse - evenals mijn ouders. Maar STEL nu dat ik me laat naturaliseren tot Duitse, en mijn Nederlandse identiteit opgeef. Gaat dan later een klein- of achterkleinkind op zoek , dan staat op mijn geboorteacte nog altijd Nederlands. Maar dat heb ik dan dus tussentijds (tijdens mijn leven) veranderd. Wat dan ?
ronron1212
11 jaar geleden
Als dat tijdens je leven dus gebeurd wordt dat vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je geboorteacte ?? Vroeger ook ?