Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer koopovereenkomst ontbinden?

Ik heb een kast gekocht die bij bezorging beschadigd bleek te zijn. De verkoper biedt aan de kast te repareren.
De tijd die hiervoor staat is 4 tot 6 weken. Dit vind ik te lang omdat ik 15 weken op deze kast heb moeten wachten. Ik wil de koopovereenkomst ontbinden.
Kan dit op basis van het feit dat ik de reparatie te lang vind duren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De hoofdregel is dat er geen recht is voor een ontbinding bij consumentenkoop zolang het herstel binnen een redelijke termijn plaats vindt.

Of dit een redelijke termijn is, is twijfelachtig. Je hebt immers al 15 weken moeten wachten. Wanneer het een zeer exclusieve kast is die erg beschadigd is en die enkel kan worden gerepareerd door een erkend meubelmaker, zal er minder snel recht op ontbinding zijn dan wanneer het een routineklus zou betreffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ontbinding van de koopovereenkomst kan alleen als:

de verkoper het product niet wil laten repareren of geen nieuw product wil geven binnen een bepaalde tijd;
u het product een paar keer heeft laten repareren en het nog niet werkt;
als de verkoper het probleem niet wil oplossen;
het om een ernstig gebrek gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding