De ingangsdatum van de AOW is gewijzigd in de datum/dag van verjaring. Maar wat is nu de ingangsdatum van het aanvullende pensioen?

De 3 pensioenfondsen waar ik mee te maken heb geven mij daar niet echt een duidelijk antwoord op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In het regeerakkoord is afgesproken het AOW-ouderdomspensioen met ingang van 1 januari 2012 niet meer te laten ingaan op de eerste dag van de maand waarin de belanghebbende de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, maar met ingang van de dag waarop de belanghebbende die leeftijd bereikt (‘AOW vanaf pensioneringsdatum’).

Het ouderdomspensioen gaat in op de eerste dag van de maand waarin iemand 65 wordt.
Dat is niet gewijzigd.
http://www.accountancynieuws.nl/actueel/fiscaliteit/eerste-kamer-akkoord-met-wijziging-ingangsdatum.106930.lynkx

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een bron ter bevestiging:

Bij de meeste pensioenregelingen waarin Abvakabo FNV in het bestuur is vertegenwoordigd,
gaat het aanvullend pensioen (op de AOW) in
met ingang van de maand waarin men 65 jaar wordt.
In die pensioenfondsen zoals ABP en Zorg en Welzijn blijft dit in ieder geval de komende tijd ongewijzigd.

http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/aow-ingangsdatum-wijzigt-op-1-april-2012