Heb ik als student recht op studiefinanciering wanneer ik verhuis naar een sociale huurwoning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het recht op studiefinanciering heeft weinig van doen met in welk type huis je woont. Er is een verschil tussen tusswonen en zelfstandig wonen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor het recht op studiefinanciering zijn de volgende zaken van belang:

- Nationaliteit
- Leeftijd
- Onderwijssoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt als je studeert altijd recht op studiefinanceering mits je 18jaar of ouder bent.
Nou kan je tijdens het aanvragen kiezen tussen thuiswonend en uitwonenend.
Woon je uit huis in een sociale huurwoning?
Dat sociale huurwoning gedeelte maakt niks uit, het gaat erom dat je niet thuis woont en dus huur moet betalen.
Als dit zo is heb je recht op de uitwonende stufi.

Succe§
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitwonenend = uitwonend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het adres is niet jouw ouders huis dus uitwonend.
Uitwonend ben je al als je bij je oom gaat wonen die 5meter van jouw huis vandaan woont.