Kitebuggying, waar is het toegestaan en waar niet?

Dag allemaal,
Ik heb vorige week een kitebuggy (race-variant) aangeschaft om langs de nederlandse stranden te scheuren. Toen ik op zoek ging na een legenda of kaart waar duidelijk op te zien was waar wat mag, vond ik alleen een kaart met kleurenzones van texel. Die ken ik al uit mijn hoofd van eerdere vakanties. Na (serieus!) anderhalf uur zoeken kwam ik tot de conclusie dat elke gemeente een eigen reglement heeft qua strandsporten, niemand precies weet wat waar mag, en als je dan toch buggyed op een stuk strand waar het niet mag je een fixe boete kan krijgen. Dit is zo bizar dat ik het hier nog maar eens vraag. Is er ergens een duidelijke kaart van DE HELE KUST waarop is aangegeven waar mag worden gebuggyed, dan wel waar wat voor activiteiten zijn toegestaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet niet. Maar je wel op Google zoeken met de namen van de plaatsen waar je eventueel zou willen buggyen. Dan kan je waarschijnlijk wel op de website van dat strand of die plaats/gemeente informatie vinden over waar je wel en niet mag buggyen.