mag je zomaar je huis onderverhuren?

Toegevoegd na 11 minuten:
Het betreft een huurhuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
bamibal
12 jaar geleden
Wat is "je huis". Is dat jouw huis, of het huis dat je gehuurd hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huurhuis, anders is het geen onderverhuren maar verhuren, en wordt het een totaal andere vraag. Ik ben voor het gemak maar uitgegaan van wat er staat.
bamibal
12 jaar geleden
Vandaar ook mijn vraag.

Het beste antwoord

Nee. Sterker nog, in principe mag dat gewoon eigenlijk NIET, tenzij anders overeengekomen. Dat hangt dus sterk af van je huurcontract, en bovendien moet je aan nogal wat voorwaarden voldoen(en je ZEER bewust zijn van de risico's!!).

Het mag dus nooit 'zomaar', maar er zijn wel gevallen waarin het mag. Het beste lees je daarvoor je huurcontract na, en neem je contact op met de verhuurder. Die is uiteindelijk de eigenaar van het huis, en heeft er dus een hoop over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

nee maar er mag wel iemand op passen, als je begrijpt wat ik bedoel