Mag je een kopie van je verzekerings- of kentekenbewijs bij je dragen ipv het origineel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor een scooter, geen auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maakt niet uit

Antwoorden (3)

nee je moet de originele papieren bij je hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag het wel bij je dragen, maar in geval van controlle heeft het geen waarde. Alleen origineel is geldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel niet maar bij een controle seinen ze je gegevens door naar de centrale. Alle gegevens zijn dan bekend zoals rijbewijs, wegenbelasting en verzekering.
Als ze heel erg moeilijk doen moet je de originelen laten zien.
Vaak zijn deze mierenn++kers te herkennen aan een snor of kaalhoofdigheid.