Als je express een autoruit ingooit, en vervolgens wordt je gepakt, moet je dan zelf de schade betalen? Of kan je je verzekering dit laten betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat moet je zelf betalen. En terecht. Maatschappijen laten mensen toch geen premie betalen om ervoor te zorgen dat idioten die moedwillig dingen kapot maken, niets zouden hoeven te betalen??!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whahhaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, sufferd, dat had je van tevoren maar moeten bedenken. Hopelijk denk je een volgende keer beter na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou en of! En wel meer dan dat.

Andere antwoorden (2)

Nee dus. In alle polissen bij alle verzekeraars staat dat opzettelijk veroorzaakte schade is uitgesloten.
En dat is maar goed ook!

Dit staat er bij de Rabo-verzekering:

Niet gedekt is de aansprakelijkheid:
- van de verzekerde voor schade die is veroorzaakt door en/of voortvloeit uit zijn opzettelijk en tegen een
persoon of zaak gericht wederrechtelijk handelen of nalaten:
- van een tot een groep behorende verzekerde voor schade die is veroorzaakt door en/of voorvloeit uit
opzettelijk en tegen een persoon of zaak gericht wederrechtelijk handelen of nalaten van één of meer bij
de groep horende personen, ook in het geval dat niet de verzekerde zelf zodanig heeft gehandeld of
nagelaten.
Het zodanig onder invloed van alcohol of andere stoffen verkeren van de verzekerde of, in het geval dat
deze bij een groep hoort, van één of meerdere tot een groep horende personen, dat hij niet in staat is zijn wil
te bepalen, doet niet af aan het opzettelijk karakter van het wederrechtelijk handelen of nalaten.

http://www.rabobank.nl/images/202d4_2910757.pdf?ra_resize=yes&ra_width=800&ra_height=600&ra_toolbar=yes&ra_locationbar=yes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je moet het zelf betalen want dit is moedwillige vernieling. Superdomme actie want je hebt er niet alleen een ander mee maar ook jezelf.