Wat houd toepasselijkheidsverklaring in?

Ik ben bezig met leveringsvoorwaarden voor een bedrijf (stage) alleen heb ik geen idee wat deze term precies inhoud. Informatie is er niet echt te vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

De toepasselijkheidsverklaring is een onderdeel van de algemene voorwaarden.
In de algemene voorwaarden word vaak als eerste uitgelegd waarop die algemene voorwaarden van toepassing zijn.
Je zegt dus in de toepasselijkheidsverklaring bijvoorbeeld: 'De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten die door ons verkocht worden.' Ook word er vaak vermeld welke zaken niet onder de algemene voorwaarden vallen.
Je stelt daarin dus vast waar de grenzen van je algemene voorwaarden liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dat klinkt behoorlijk logies, dat ik dat zelf niet bedacht heb...achja, na een paar uur algemene voorwaarden lezen ga je natuurlijk al snel dingen missen..;) In ieder geval bedankt!