Als je aangifte gaat doen van een fietsdiefstal, wat gebeurd er dan ?

Dus; stel je gaat bij de politie aangifte doen over dat je fiets gestolen is.

wat vragen ze allemaal ? wat geven ze je ? wat doen ze juist ?

(de reden voor deze vraag is dat ik al aangifte had moeten gaan doen maar er door omstandigheden niet geraakt ben, en een bepaalde persoon gaat net iets te fel reageren als hij dit weet dus ik ga als leugentje om bestwil zeggen dat ik al gegaan ben... hier aub geen kritiek op en gewoon op de vraag antwoorden, dank u !)

Ik woon trouwens in Belgie, dus liefst een antwoord dat hier van toepassing is!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Ik ken alleen de situatie in Nederland, maar het lijkt me dat de procedure in Belgie niet veel zal verschillen.

In NL kan je bij fietsendiefstal, zonder daderindicatie, versneld aangifte doen op het bureau. Je krijgt een papier voor je neus, die je in moet vullen.

Gegevens aangever.
gegevens eigenaar fiets.
Omschrijving gestolen goed, kleur, framenumer, merk, type etc.
Wanneer je fiets voor het laatst zag en wanneer je bemerkte dat hij weg was.
Of fiets verzekerd is etc.

Al met al ben je in 10 minuten klaar.

In Nederland kun je van dit soort zaken tevens aangifte doen via internet. DUs kijk eens op de site van de Begische politie, of dat bij jou ook kan. Hoef je er niet speciaal voor naar het bureau.

Overigens kun je nog steeds aangifte doen en het is niet zo'n ramp dat je even hebt gewacht, al is de fiets natuurlijk op dit moment nog niet als gestolen geregistreerd en kan hij dus ook niet teruggevonden worden.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier in Nederland, vragen ze je naam en adresgegevens, wat er gestolen is en wanneer, en kenmerken van de gestolen fiets zoals kleur en merk.
maar hier kun je ook online aangifte doen, nem aan dat dat in Belgie ook kan, dus als je de site van de politie opzoekt kun je vast meer vinden hoe en wat, en kun je waarschijnlijk gelijk aangifte doen
Die aangifte heb je nodig als je fiets verzekerd is, en je bij je verzekering aangifte gaat doen
anneliez
12 jaar geleden
In Delft (Politie Haaglanden) krijg je na een aangifte na een paar weken een brief van de politie waarin staat of ze resultaten bereikt hebben. (vaak is dat niet het geval)
Ik heb de laatste paar jaar twee maal een aangifte gedaan, alle twee keren werd zo'n brief gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
dan heb je aangegeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden. als je die brief maar niks vindt, dan vink je gewoon aan, dat je dat allemaal niet nodig vindt.
Ik woon in NL, en heb gewoon via internet aangifte gedaan, je krijgt dan de bevestiging via email.