Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel je koopt een auto uit duitsland een 2ehands, hoeveel belasting moet je dan nog over de auto betalen.

Is daar een formule voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk bedoel je bpm. De bpm is afhankelijk van het soort auto, CO2 uitstoot, en de leeftijd. In google kan je tikken: autoweek BPM berekenen. Daar kun je alles invullen en berekent ie het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb 5 jaar geleden een volkswagen vanuit Duitsland ingevoerd.Was 10jaar oud ,en nadat deze door RDW was gekeurd mocht ik even naar de douane en €1050 afrekenen voor BPM.Daarna kreeg ik mijn kenteken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn volkswagen golf 4 staat bij de bpm €4684 (Nederlands auto). Moet ik dan ook dat bedrag betalen als ik precies het zelfde auto haal uit duitsland?
manneke
12 jaar geleden
Als op keteken BPM €4684 staat ,geldt dit alleen bij nieuwprijs.
Ieder jaar gaat er een bepaald percentage af.Na 10 jaar blijft er 10% over(bij benadering)
De formule is te vinden op de website van de RDW. Leeftijd van de auto is een belangrijke factor en ook de catalogusprijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die TheHunter;

Hangt sterk af van leeftijd, en type van de auto. Als je die gegevens weet kun je met de formule die je via de link vindt een heel eind komen. Daarnaast heb je nog de kosten voor de RDW-keuring (zo'n €100,-), de kentekenplaten, de APK en eventuele transportkosten.
BPM-aangifte zou ik altijd doen via autotelex.nl; kost je iets van €15,- maar wordt zonder morren door de douane geaccepteerd als je alles naar waarheid hebt ingevuld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding