Als ik een foto upload op nufoto.nl, is het dan nogsteeds mijn eigendom?

nufoto.nl is eigendom van Nu.nl, een nieuwssite. Het lijkt me ook logisch dat het dan eigendom wordt van hun?

Ik wil graag nieuwsfoto's verkopen, al is het maar voor 2,50.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wauw, heb het stuk over verkopen nu al zelf gevonden!! Een foto kost voor nieuwssites 100 euro per stuk! En ik ontvang 95% van het bedrag! Dat komt denk ik wel in de buurt van € 2,50 ... :)

Nu nog het deel over de rechten..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

De voorwaarden van nu.nl:

De foto moet door jou zelf gemaakt zijn
De foto mag niet getruct of bewerkt zijn
Geen copyright op foto's
Foto's niet omlijnen
Het is niet toegestaan om accreditaties op naam van NU.nl aan te vragen
De redactie heeft het recht om confronterende, obscene, bewerkte en irrelevante foto's te verwijderen

Bij deze voorwaarden staat niet dat Nu.nl eigenaar wordt, dus je blijft zelf eigenaar.