Wat moet ik doen?

Kortgeleden komt een europese man(Nederlanders) voor de deur,voor dat hij bij onze hoofdingang deur,heeft hij zo gezegd: ik wil even kijken,hij was bij onze nummer bel getrokken,toen hij oog tegen oog voor mij,hij zei: ik heb een deur beveilig spullen voor u maar kost 20 euro,toen vroeg ik: komt u voor de woonstichting,hij zei toen nee en verder vertelde hij die beveiliging spullen duur ongeveer 5 minuten klaar bij uw deur te aansluiten,ik zei: Nee,dank u wel,en vervolgens ging hij verder naar de andere bewoners bij ons in de flat.

Mijn vraag is: Moet ik dit genoemde gebeurtenis aangifte doen bij de politie bureau?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (6)

Nee zou ik niet doen! Er bestaan van dit soort mensen maar het is niet zo erg dat aangifte moet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de politie en mijn verhaal doen, dan kunnen zij beoordelen of het idd om een oplichter gaat of om een of andere "(on)handige" klusser. Er worden al genoeg, meestal oudere, mensen opgelicht, dus ik denk dat de politie alleen maar blij is met jouw melding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk gewoon een colporteur geweest, een verkoper aan de deur. Het kan zijn dat ie slechte bedoelingen had, maar dan is ie bij jou in elk geval niet ver gekomen.
Geen zorgen over maken dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het niet, iemand die aanbiedt binnen 5 minuten je huisje te beveiligen voor € 20,--, daar zou ik ernstige bedenkingen bij hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een basisbedrag zijn, en dan 'dit systeem is net iets beter, en iets duurder, en waarom zou u niet een abo op de alarmdienst erbij nemen en de balkondeur moet ook beter beveiligd en de ramen' enz enz.
Dat kan een trucje zijn om in je huis te dringen en te kijken wat voor waardevolle spullen jij in huis hebt en te ontvreemden.Dat smoesje dat het maar 5 minuten duurt maakt het extra verdacht.Zo worden er dagelijks (m.n oudere) mensen in hun eigen huis bestolen van sierraden en bankpasjes.Gewoon melden bij de politie dat er iemand op dat gebied actief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen bij de politie kan alleen van een strafbaar feit. Dat is hier niet gepleegd.

Als er zich ergens een verdachte situatie voordoet, dan kunt u hier natuurlijk wel altijd melding van maken bij de politie, echter dat moet u dan wel direct doen. Na een tijdje heeft dit geen enkel nut meer.

Deze situatie vind ik zelf echter helemaal niet verdacht. Klinkt als een huis-aan-huis-verkoper en dat is volgens de colportagewet gewoon toegestaan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een van de meest gebruikte technieken om bij mensen te kunnen kijken wat ze in huis hebben en dan iets te instaleren waarvan je weet hoe het uit moet.
Ja. Of in ieder geval melding van maken als u het niet vertrouwd. Zij kunnen daarna zelf kijken wat ze met uw melding doen. U kunt ze bellen via 0900-88 44.
Liever dat u een keer te vaak belt als u het niet vertrouwd
dan dat er straks een oude meneer of mevrouw in trapt en al haar spullen gestolen worden. Helaas zijn er veel mensen die beveiligingsspullen aan de deur verkopen en meestal zijn dit dieven.
Goede tip voor de volgende keer:
Zeggen dat u een al een goede waakhond heeft. Een herder ofzoiets. Daar houden ze echt niet van.