Mag een gemeente het weigeren om een tuinhuis te vernieuwen en het aantal optervlakte meters drastisch te verminderen na 18 jaar.

Beste Mensen, Op 2 feb. een mailtje gedaan naar de gemeente op 3 feb. terug gekregen dat het in behandeling is, geen bericht meer, op 4 april een tuinhuis en houthok afgebroken samen 6 x 3, toen alles weg was kwam de gemeente kijken, (de fundering lag er nog) zeggen niets, wachten tot er een nieuw huisje staat, bijna af, en ze leggen het stil. Eerst een mailtje waarop ik twee maanden niets hoor dan ga je aan de slag om alles te vernieuwen en leggen ze het plat, binnen 6 weken alles afbreken en een klein schuurtje zetten van 2 x 2, terwijl ik voorheen 18 jaar lang 6 x 3 heb gehad, kan mijn spullen niet meer kwijt. Mogen zij zo omgaan met hun burgers?

Hopende op een reactie.
Vriendelijke groeten van Bertie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Als je een oud bouwsel afbreekt en zonder bouwvergunning iets niets neerzet, mogen zij dit stoppen.

Je had beter kunnen wachten op de vergunning OF een deel laten staan ter grootte van het nieuwe ding, en dat 'renoveren', oftweel: Onderdeel voor onderdeel vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hem ook niet vernieuwen maar renoveren dan kunnen ze weinig zeggen, mijn maat heeft zo de helft van zijn huis opnieuw opgebouwd en de gemeente kan er niks tegen doen, ze zijn terug gefloten door de rechter.