Is het nog steeds verplicht om bij een 0900 telefoonnummer de kosten te vermelden?

Of is het dit niet meer omdat de beller te horen krijgt wat de kosten zijn?

Toegevoegd na 25 seconden:
Als mogelijk graag antwoorden met bronvermelding. Bedankt :)

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel als je het telefoonnummer op een website plaatst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, aanbieders van betaalde informatienummers zijn altijd verplicht om ervoor te zorgen dat je de kosten aan het begin van de oproep te horen krijgt. (De bron, ConsuWijzer, is een site van de overheid).

Toegevoegd na 1 uur:
Dit moet dus ook worden aangegeven als het telefoonnummer op een website wordt gezet. Niet voor niets is op ConsuWijzer nadrukkelijk vermeld dat die verplichting ALTIJD geldt.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Als ik de tekst goed lees, denk ik echter dat het toch niet verplicht is om ook op de website de kosten te vermelden: "De aanbieders van betaalde informatienummers zijn verplicht om ervoor te zorgen dat u de kosten aan het begin van de oproep te horen krijgt."
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, ik denk dat je gelijk hebt! Over de verplichting om de kosten in drukwerk of op websites te vermelden, kan ik ook niets vinden. Ook de website van de Opta biedt geen duidelijkheid. Ik kan me herinneren dat het vroeger verplicht was, maar of dat nog zo is...? Misschien verstandig om even te bellen naar het Juridisch Loket of naar de Opta, als je het met 100% zekerheid wilt weten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik denk dat ik het gevonden heb. Op de Opta-site lees ik:
"In reclame uitingen moet een nummergebruiker altijd het tarief voor een betaalnummer vermelden. Hetzelfde geldt voor de maximumtariefmelding." De volledige regeling vind je hier:
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toezichtsgebieden/betaalde-informatienummers/