Alleenstaande moeder woont in rotterdam wil terug vlak bij haar ouders wonen 300km van Rotterdam vandaan ,ze heeft een sociale uitkering.

Zo kunnen de ouders makkelijker bijspringen bij ziekte of als ze werk krijgt.Men mag toch verhuizen omdat ze in Rotterdam niemand heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Verhuizen staat vrij. Dat zal het leven voor jou wat makkelijker maken. Mogelijk kun je dan weer aan het werk als je ouders af en toe willen oppassen?

Tuurlijk mag je verhuizen je mag wonen waar jij je prettig voelt. Het is voor jou wel veel makkelijker om vlakbij je ouders te wonen dus ik zou zeggen huisje zoeken en genieten van het leven. Suc6.

Naar een andere plaats verhuizen mag inderdaad wel. Het kan helaas alleen lastig zijn om aan een betaalbaar(huur)huis te komen. Die krijg je (vaak) alleen via de gemeente en daar hebben ze vaak de regel dat je er al (in de buurt) moet wonen (maatschappelijk gebonden zijn) of dat je er moet werken (economisch gebonden) zijn. Je kunt ook aan een huurhuis komen via een makelaar of een particulier, maar dat is vaak duur :-( Als het om een kleine plaats gaat, ver van de Randstad, kan dit misschien ook wel meevallen.

De ouders kunnen natuurlijk ook bij haar in de buurt gaan wonen. Toegevoegd na 1 minuut: Voor kinderen, zeker voor schoolgaande is het een ramp om naar een ander deel van Nederland te moeten verhuizen.

Een argument om in de gemeente van de ouders huisvesting te krijgen kan zijn dat ze zo nodig als mantelzorger voor haar ouders kan optreden. Zijn de kansen op werk in de gemeente van haar ouders beter? Een voor de toekomst van de kinderen belangrijke vraag is wat voor hen het beste is.

Ik kan niet zo snel een plaats binnen Nederland bedenken die 300 km van Rotterdam ligt. Bedoel je dus emigreren? ik denk dat je dan je uitkering verliest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100