Mijn baas zegt wanneer er iemand ziek is deze telefonisch bereikbaar moet zijn ,omdat men van werk zou kunnen bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat als men geen telefoon heeft.en men mag zelf toch wel uitmaken wanneer ik mijn telefoon opneem.Ik betaal de aansluiting niet mijn baas!

Toegevoegd na 25 minuten:
Dat je bereikbaar moet zijn dat weet ik ,maar Telefonisch?

Weet jij het antwoord?

/2500

bij ziekte moet je wel bereikbaar zijn, maar als je griep of koorts heb en je slaapt, dan zet ik mijn telefoon absoluut op stil. en hij kan wel je loon betalen, maar daar verricht jij weer arbeid na, dus die vlieger gaat voor mij niet op. bekijk je contract en het antwoord zal je daar in vinden hoe het bij jou is vastgelegd.

Klopt. want als iemand ziek is komt er meestal iemand kijken of het ooko echt is.

Dat klopt want ze bellen altijd die dag of er iemand kan komen langs komen. om zeker te controleren of jij ook echt ziek bent

Als je ziek bent maak je gebruik van een verzekering waar je premie voor hebt betaald. Je moet echter wel aan de voorwaarden voldoen. Bereikbaar zijn is een van die voorwaarden.

Wat is er mis met bereikbaarheid?. Kijk: mensen zeggen ik ben ziek dus ik blijf thuis. Maar zo ligt dat niet, iemand die ziek is kan best vaak nog wel werken. Denk aan een verzwikte enkel voor en administratief medewerker. Dus moet je bereikbaar zijn in overleg met je werkgever dit te bespreken. Daarnaast zal hij regelmatig met je willen spreken om de voortgang van je herstel te bespreken. Als je zo ziek bent dat je niet kunt werken kun je toch nergens heen dus wat is er mis mee. EN als je thuis zit met een hernia, kun je nog steeds zelfs je werkgever te woord staan in zaken waar hij jou mening of kennis nodig hebt. Ben je van mening dat jouw werkgever geen contact met jou mag hebben. Dan zul je zelf een advies bij het uwv moeten aanvragen en kunnen hard maken dat contact met je werkgever je herstel nadelig beinvloed.

Mensen schijnen te vergeten dat je gewoon salaris krijgt op dagen dat je ziek in bed ligt. Dus daar mag wel telefonische bereikbaarheid tegenover staan, vind ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100