Wat kan ik 's ochtends doen als ik vroeg wakker ben?

Ik ben elke ochtend tussen 6uur en half 7 wakker en ontbijt meestal om 8 uur, omdat ik snel weer honger krijg als ik om half 7 al ga ontbijten. Ik weet nooit echt wat ik moet doen 's ochtends. Soms zet ik de wasmachine aan, maar dan ben ik 5 min. verder. Ik maak voor mijn huiswerk een planning, maar heb meestal voor 's ochtends niet veel ingepland, omdat ik er meestal pas mee bezig kan als ik naar school ben geweest, dus dat word 's avonds. Een enkele keer heb ik wel wat staan, maar zoals vandaag zit ik om 7 uur 's ochtends uit vervelening een computerspelletje te doen, maar dat lijkt me ook geen goed begin van de dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan ook niet echt het huishouden gaan doen, schoonmaken doet mijn moeder meestal en ik weet van te voren niet wat ze die dag schoon wil maken, dus als ze het net de dag ervoor al gedaan heeft, is het dubbel op en stofzuigen worden m'n ouders wakker van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Krantenwijk nemen, de hond uitlaten, huiswerk doorkijken, proberen iets langer te blijven liggen, mails schrijven en beantwoorden, het nieuws lezen. Succes ! Toegevoegd na 3 minuten: Oh ja, je kan op GV anrwoorden geven :)

De vroege ochtend is een perfect tijdstip voor een mooie meditatie.

Lees een boek. Als je nog op school zit, is er altijd wel iets aan je huiswerk te doen. Bespreek met je moeder welke klusjes jij kan doen. Ga een eind wandelen/ En als je echt verder niets te doen hebt, geniet dan gewoon van de computerspelletje.

Een mandje strijk wegwerken. De vaatwasser uitruimen.

Lekker gaan sporten. Iets in een sportschool gaat waarschijnlijk lastig, maar hardlopen, fietsen of wandelen gaat prima op dit tijdstip. Heb je hobby's die niet teveel geluid maken? Dan zou je die ook kunnen doen, en anders zou je in je planning 's avonds je hobby kunnen doen en het huiswerk 's ochtends. Je kan natuurlijk ook je moeder vragen welke huishoudelijke klussen ze van plan is te gaan doen die dag. Je ouders zullen het vast heel fijn vinden dat je hen wil helpen.

Lees de Bijbel en vraag of God je ogen wil openen voor wat Hij tot je te zeggen heeft. Als God spreekt, is dat vaak in de stilte. Ook als het stil in je hoofd is. Ik kan je verzekeren dat je het opeens verschrikkelijk druk gaat krijgen in je hoofd als je dit gaat proberen. Niks van aantrekken en je goed concentreren. Focussen heet dat tegenwoordig geloof ik. Focus je op God en zijn Woord.