Waarom hebben Hitler en Saddam Hussein een plekje in het Londense wassenbeeldenmuseum?

Ik vind het gek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat zij beiden een groot deel van de wereldgeschiedenis hebben beïnvloed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook al zijn we het er niet mee eens met wat ze gedaan hebben en vooral hoe, ze hebben wel (zij het op een vreselijke manier) bijgedragen aan hoe de wereld er nu uit ziet. Met alle voors en tegens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze hebben hun stempel toch wel achtergelaten op de geschiedenis. Niet meer dan normaal. Misschien juist dit soort mensen moeten we nooit vergeten, als voorbeeld hoe het niet moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet omdat ze beroemd zijn/waren. Meer berucht....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al hebben deze personen slechte daden verricht, ze zijn herkenbare personen uit de geschiedenis, en in elk geschiedenis boek zul je ze ook wel eens tegen moeten komen. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de 2 de wereldoorlog kwam de uitspraak "dit nooit meer"
De reden dat de standbeelden daar staan is om te herdenken wat voor gruwelijke daden deze mensen verricht hebben en dat ons laat herinneren dat we dit nooit meer mogen laten gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ieder belangrijk historisch persoon daar een goed plekje heeft om als wassenbeeld tentoon gesteld te worden