Waar kan je allemaal je goede tweedehands kleding kwijt?

Ik heb veel kleding die ik niet meer pas, maar het is nog allemaal goed. Ik wil het graag aan een goede instelling geven, maar welke mogelijkheden zijn er allemaal? Ik zelf ken alleen het leger des heils en dorcas. Zijn er ook andere depots?

Toegevoegd na 11 minuten:
NB: ik doe het liever niet naar instanties waar ze de kleding doorverkopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (6)

Eens in de zoveel tijd komt de zak van Max. Je kunt het daar in doen. Ook zijn er in diverse steden, containers voor Roemenië.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, je kunt ze natuurlijk ook naar de kledingbank brengen.
http://sites.google.com/site/kledingbank/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kringloopwinkels zijn er blij mee.....

Toegevoegd na 10 minuten:
n.a.v. de aanvulling: De kringloop genereert waardevolle werkgelegenheid voor mensen met minder kansen op de arbeidsmarkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Waar kan je gebruikte kleding inleveren?
Er zijn verschillende manieren waarop gebruikte kleding wordt ingezameld:

1) kleding containers: deze staan vaak op de openbare weg bij de glas- en papierbakken. Er staan ook containers bij scholen, sportparken, verzorgingshuizen en andere instellingen.

2) huis aan huis acties: kledinginzamelende organisaties moeten van de gemeenten een vergunning krijgen voor een huis-aan-huis inzamelactie. Vaak worden dan bedrukte plasticzakken huis-aan-huis verspreid (uitgezonderd die adressen met een zgn. wel/niet drukwerk sticker op de brievenbus) De aan de straat geplaatste zakken worden enkele dagen later opgehaald. De planning wordt gemaakt zodra de vergunningen zijn uitgegeven waardoor kledinginzamelende organisaties vaak nooit ver vooraf weten waar en wanneer in een bepaalde plaats ingezameld mag worden.

3) zelf afleveren bij kledinginzamelende organisaties: vaak hebben instellingen die gebruikte kleding inzamelen depots of dependances waar kleding afgegeven kan worden. Adressen en openingstijden zijn vaak op de website van de betreffende instelling te vinden.

Wilt u weten waar u bij u in de buurt terecht kan met gebruikte kleding? Neem dan even contact op met één van de bij de VHT aangesloten kledinginzamelende organisaties. [interne link naar ledenlijst, deel inzamelaars]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt het ook aan een kerk schenken.

Daar deelt men het uit aan hen die het werkelijk nodig hebben.
Kleding, goederen, oud papier of legaten zijn meer dan welkom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goed iniatief om je kleding gratis weg te doen!

Je hebt een aantal stichtingen die het goed kunnen gebruiken. Ik geef mijn kleding (gewassen en zonder gaten) altijd aan de stichting WHOE. Hiervan weet ik dat het goed terechtkomt. Zij brengen het zelf weg naar "derde" wereldlanden. Maar alle tweedehandsstichtingen zijn goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leger des hels die geeft het aan de daklozen en je hebt bij de supermarkt van die kleding bakken daar kan je het ook in gooien dan komt het altijd bij de juiste mensen teregt.