Ik ben een beetje onverwacht aangenomen voor een nieuwe baan. Maar ik wil het eigenlijk niet. Zie uitleg

Ik werd gebeld en moest op korter termijn komen voor een gesprek, even voor de vakantie, ik werd vrijwel direct terug gebeld dat ik ben aangenomen op weg naar mijn vakantie. Een beetje overdonderd. Ik krijg mijn arbeidsvoorwaarden gesprek op mijn eerste werkdag. De baan is leuk maar het is de afstand waar ik mij een beetje in heb vergist. Nu wil ik hier onderuit. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Als je al werk hebt gewoon zeggen dat je er toch vanaf ziet. Zolang je nog niets hebt getekend is dat geen enkel probleem.

Als je nu geen werk hebt zou ik de baan accepteren en van daaruit verder solliciteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geef aan dat je al een andere baan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt een beetje raar over toch. "oja ik ben vergeten te zeggen ik heb een andere baan!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je moet het genuanceerder brengen iets in de trant van dat je niet gedacht hebt dat je werd aangenomen en daarom op zoek bent naar een andere baan en die inmiddels gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha klinkt al beter! Ben zelf helemaal door gedacht zeg maar. Vergt een hoop stress want ik vind zo een situatie behoorlijk moeilijk.
Precies zeggen wat je nu zegt: dat de afstand bij nader inzien te ver is en dat je daarom afziet van de baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 gewoon eerlijk zijn. Heeft het bedrijf ook meer aan bij volgende sollicitaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
great minds think alike .... heb dezelfde reactie neergezet, voordat ik de jouwe las. Iig. +1
Ik zelf ben iemand die meer dan twee uur per dag aan het reizen is om te werken. Persoonlijk zou ik dan ook de baan lekker zo aanhouden en ondertussen lekker verder solliciteren.

Het is makkelijker Solliciteren als je al werkt hebt, dan als je zonder werk solliciteert, als je dan een nieuwe baan hebt, dan kan je de huidige netjes opzeggen door te vertellen dat je een " beter passende baan " hebt gevonden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het een luxe probleem. Veel mensen die al lang werkloos zijn zouden met je willen ruilen.
Volgens mij kan je in je proeftijd aangeven dat je het niet ziet zitten. Het is een beetje mosterd na de maaltijd. Je had van te voren moeten weten hoeveel reistijd je kwijt bent als je aan een nieuwe baan begint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je binnen 2 dagen de baan aangeboden krijgt, moet beslissen en je vind de baan erg leuk dan heb je geen tijd om te bedenken hoe het daadwerkelijk zal lopen. Zeker niet als je met inpak stress zit omdat je met je gezin op vakantie gaat naar het buitenland. maarja je hebt natuurlijk altijd wondermensen!
Bel heb gewoon op en vertel de waarheid. Zeg gewoon dat je bij nader inzien moeite hebt met de afstand en dat het je enorm spijt dat je hier pas achteraf over nagedacht hebt.

Misschien begrijpen ze het en krijg je misschien nog deeltijds home-office aangeboden.

Toegevoegd na 30 seconden:
heb = hen