Welke bezienswaardigheden of iets anders vind ik in maastricht?

M.u.v het vrijthof dan,wat moet ik echt gezien of gedaan hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ben zelf geboren en getogen in Maastricht dus hier komen de plekken waar je moet zijn geweest. Grotten (st pietersberg of kazematten) Vrijthof onze lieve vrouweplein/kerk een wandeling in het stadspark langs de oude stadswallen en het pater vinktorentje een boottocht met stiphout bezoeken van de sint servaas kerk ijsje eten bij venetia frietjes eten bij Reitz op de markt houd u van moderne gebouwen dan is het centre ceramique mooi om te bezoeken een terrasje pikken bij de vogelstruis op het vrijthof in de wolfstraat bij de koffiebranderij gaan kijken het natuurhistorisch museum of het bonnefantenmuseum. Verder zijn er vele winkels van grote merken tot ouderwetse maastrichtse winkeltjes, de kiekoet is een winkel waar u typische Maastrichtse spulletjes kunt kopen en mocht u met de trein komen de aankomsthal van het station is het zeker even waard om omhoog te kijken heel veel plezier!!

Een paar weken geleden kwam ik voor het eerst in mijn leven in Maastricht en ik was erg onder de indruk van de stadsmuur, ik zou daar wel uren kunnen rondlopen in die buurt. Mijn aanrader: Doe dat dus.

St Pietersberg, mergelgrotten, stadhuis, Servaesbrug, kathedraal, basiliek, O.L. Vrouwekerk, stadsmuren met kanonnen enz. Toegevoegd na 3 minuten: Voor vrouwen is het ook leuk om door de Stokstraat te lopen. Als je daar bent zie je wat ik bedoel. Er zijn officiële stadswandelingen. Als je daaraan meedoet weet je dat je het belangrijkste wel hebt gezien.

- Molen en bakkerij 'De Bisschopsmolen' met een waterrad als aandrijving. - Ook een rondvaart over de Maas naar Luik is leuk, via een sluis die 23 meter (of was het 13 meter?) in niveau stijgt of zakt. - Sint Pietersberg (mergelgrot) Toegevoegd na 31 minuten: 15 meter verschil in de sluis van Ternaaien dus. Zie 2e link, 4-sluizentocht

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100