Welke bezienswaardigheden of iets anders vind ik in maastricht?

M.u.v het vrijthof dan,wat moet ik echt gezien of gedaan hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben zelf geboren en getogen in Maastricht dus hier komen de plekken waar je moet zijn geweest.

Grotten (st pietersberg of kazematten)
Vrijthof
onze lieve vrouweplein/kerk
een wandeling in het stadspark langs de oude stadswallen en het pater vinktorentje
een boottocht met stiphout
bezoeken van de sint servaas kerk
ijsje eten bij venetia
frietjes eten bij Reitz op de markt
houd u van moderne gebouwen dan is het centre ceramique mooi om te bezoeken
een terrasje pikken bij de vogelstruis op het vrijthof
in de wolfstraat bij de koffiebranderij gaan kijken het natuurhistorisch museum
of het bonnefantenmuseum.
Verder zijn er vele winkels van grote merken tot ouderwetse maastrichtse winkeltjes, de kiekoet is een winkel waar u typische Maastrichtse spulletjes kunt kopen
en mocht u met de trein komen de aankomsthal van het station is het zeker even waard om omhoog te kijken

heel veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een paar weken geleden kwam ik voor het eerst in mijn leven in Maastricht en ik was erg onder de indruk van de stadsmuur, ik zou daar wel uren kunnen rondlopen in die buurt. Mijn aanrader: Doe dat dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
St Pietersberg, mergelgrotten, stadhuis, Servaesbrug, kathedraal, basiliek, O.L. Vrouwekerk, stadsmuren met kanonnen enz.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor vrouwen is het ook leuk om door de Stokstraat te lopen. Als je daar bent zie je wat ik bedoel.
Er zijn officiële stadswandelingen. Als je daaraan meedoet weet je dat je het belangrijkste wel hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Molen en bakkerij 'De Bisschopsmolen' met een waterrad als aandrijving.
- Ook een rondvaart over de Maas naar Luik is leuk, via een sluis die 23 meter (of was het 13 meter?) in niveau stijgt of zakt.
- Sint Pietersberg (mergelgrot)

Toegevoegd na 31 minuten:
15 meter verschil in de sluis van Ternaaien dus.
Zie 2e link, 4-sluizentocht