Wat is een drankbestrijder en hoe wordt men dat?

Ik zag net een vraag waarin iemand zei dat hij een drankbestrijder is... vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Dat is iemand die met knuppel en hakbijl drankenwinkels te lijf gaat. Je kan ook bij de bron beginnen en de fruitbomen te lijf gaan zodat er geen drank van gestookt kan worden.

Je wordt het door een paar keer te diep in het glaasje te kijken, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk iemand die in zijn/haar directe omgeving slechte ervaringen heeft met drank cq. alcohol, of heeft er misschien zelf slechte ervaringen mee. Het kan ook zijn dat het van hogeraf wordt opgelegd in de vorm van (streng) geloof dat drank slecht is voor de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Bijbel dronken ze toch ook wijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar niet iedere Bijbelaanhanger drinkt alcohol, integendeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja...beetje tegenstrijdig allemaal. Men vestigt zijn/haar geloof op iemand die water in wijn veranderde....en vervolgens wordt je zelf drankbestrijder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een suggestie dat de "drankbestrijder" het doet vanwege zijn/haar geloof, geen idee of het zo is. Ik heb daar te weinig verstand van en kan hier urenlang een discussie over voeren, maar dat gaat dit topig voorbij.
Het zou ook iemand kunnen zijn die in de verslavingszorg werkt met alcoholverslaafden. Een psychiatrisch verpleegkundige of arts. Bijvoorbeeld in de Jellinek-kliniek:
Het behandelaanbod bestaat uit:
- online zelfhulp en online behandeling;
- poliklinische behandeling;
- dagbehandeling;
- klinische behandeling;
- chronische verslavingszorg;
- justitiële verslavingszorg;
Jellinek biedt ook een behandeling die werkt volgens het Minnesotamodel. En er is speciale voorziening voor jongeren tussen de 12 en 23. Tenslotte wordt ook nog privé-behandeling geboden.
Amadea
13 jaar geleden
Een drankbestrijder strijd tegen alcoholmisbruik. Als politiek thema is de drankbestrijding op de achtergrond geraakt. Dat drankgebruik niettemin een groot probleem blijft, bewijzen de activiteiten van de Jellinekkliniek en de Anonieme Alcoholisten. Er zijn in Nederland meer dan een miljoen probleemdrinkers. Vele jeugdigen zuipen hun IQ naar beneden. Hoe wordt je een drankbestrijder? Door je te er realiseren hoe dom misbruik van alcohol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opzoeken: drankbestrijder
Link: http://www.encyclo.nl/begrip/drankbestrijder
drankbestrijder
` drank - be - strij - der de -woord (mannelijk) drankbestrijders iem. die het gebruik van sterke drank bestrijdt; ` drank - be - strij - ding de -woord (vrouwelijk)
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/drankbestri

drankbestrijder
1) Persoonsbenaming
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijlijk een geheelonthouder,die door geen alcoholhoudende drank aan te schaffen zich een drankbestrijder noemt en dat in geringe mate ook is.