Het is volgens mij niet zozeer een kwestie van ouder willen worden, maar van niet dood willen gaan.

Mijn wijze vader (daar hebben we hem weer) zegt: "Iedereen wil oud worden, niemand wil oud zijn"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

We willen én we worden ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehhh.. omdat het alternatief is dat we dood gaan? En aangezien dat iets onbekends is, terwijl de meesten van ons wel blij zijn met wat we hier hebben, verkiezen we om hier te blijven. En nemen we de rimpels op de koop toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De angst voor de dood en het niet weten wat daarna gebeurt zorgt er iig bij mij voor dat ik zo lang mogelijk wil leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We krijgen er geen genoeg van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is je stelling niet waar.

Mensen willen niet alsmaar ouder worden. Niet allemaal tenminste. Als je aan mensen zou vragen heb je een grote kans dat veel mensen het liefst voor altijd jong willen blijven. En dan bedoel ik een leeftijd tussen de 18 en 50. Mensen zijn bang voor de eventuele aftakeling die daarna begint. Je zou kunnen zeggen dat ze die periode niet eens meer mee willen maken.

Toch zijn er inderdaad mensen die alsmaar ouder willen worden. Deze zijn of bang voor het onbekende en dus de dood, of ze genieten gewoon van het leven en willen hun (klein)kinderen zien opgroeien. Omdat we steeds langer door moeten werken wil men steeds ouder worden om daarna nog de dingen te kunnen doen die ze altijd al hebben willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yveske;

Ik zie oud(er) worden op zich helemaal niet als een doel. Ik leef immers niet dan, maar nu. Sterker nog; ik moet er niet aan denken veel ouder te worden dan iedereen om me heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de illusie leeft dat je het lichaam bent doe je er toch alles aan om het zo lang mogelijk in stand te houden, dus vechten tegen ouderdom, dood ect.
Ik zeg je : het bestaat beiden niet.

Toegevoegd op 28-04-2009 13:05:36
Je zou eens Ja zeggen tegen wat Is..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen wil alsmaar ouder worden. Kijk maar naar de Botox hype en andere "verjongerings"-middelen.

Er is echter geen ontkomen aan het ouder worden. Ikzelf ben wel blij dat ik steeds ouder word. Hoe ouder ik word hoe meer ik over de wereld leer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deels wordt ons ook de mogelijkheid geboden in de vorm van de medische wetenschap die ons langer in leven houd.
Als we daar geen gebruik van zouden maken, zouden we in het slechtste geval dood kunnen gaan.
Anderzijds willen we maar ouder worden, omdat het alternatief ons nogal tegenstaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we de consequenties niet kunnen overzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat mensen gezond willen blijven. Dan is het leuk om ouder te worden. Als je ongezond of ziek bent dan verlangen de meeste mensen wel naar het einde. Als ikzelf maar gedaan heb wat ik altijd al had willen doen dan vind ik het wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet ouder worden, ik wil alleen nu nog even niet dood; jaar in jaar uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je als je ouder bent meer mag. Voor jouw geval is dat vast al iets minder dan het mijne, want jij bent vast al ouder. Voor mij is het. Naar de 's avonds disco, 's nachts naar het kasteel(ook een disco) , Studeren, in een studentenwoning gaan wonen ( dat sla ik maar over) , Eigenwoning kopen (Yeah) , Een partner, trouwen, kinderen. Snap je ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet je adviseren om studeren niet over te slaan......... (in een studenten woning kan namelijk echt alles)
In eerste instantie, als je jong bent, omdat je inderdaad meer mag als je ouder bent. Later verandert dat, en ik denk dat het dan inderdaad te maken heeft met de angst dood te gaan, meer dan met het 'ouder' willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willen we ouder worden? ... We worden ouder, of we dat nu willen of niet... mooi dat we eindelijk eens iets willen waar we toch niet onderuit kunnen komen... nu nog willen sterven.. daar ontkomen we ook niet aan...