van Yahoo anwsers

"mogenlijk heeft canada (om welke reden dan ook). het grootse aantal linkshandigen. alhier vond ik het volgende"

Possibly Canada (for whatever reason) boasts the largest percentage of lefties. I found the following at http://askville.amazon.com/country-bigge…

waar naar verwezen word is helaas een dode link

"Gemiddeld zijn 10 % van de mensen linshandig, uitgaande van de hand waar ze schrijven. maar de onderzoekers constateerden dat de verhouding per land varrieerd. een gemiddelde van 13 % van de canadezen is links handig, en maar 2,5 % van de mexicanen is linkshandig. ze zei dat een andere studie uitwees dat slechts 0,7 % van de japanse schoolkinderen linkshandig is"

"On average, 10% of people are left-handed, based on which hand they write with. But the researchers found this rate varied between countries; an average 13% of Canadians were left-handed and just 2.5% of Mexicans. She said a separate study of Japanese schoolchildren had found only 0.7% were left-handed."

http://www.abc.net.au/science/news/stories/s1196384.htm

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080610032144AAxdFMn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (4)

Volgensmij is het relatief overal hetzelfde.
Dat is ,als je het mij vraagt, hetzelfde als vragen in welk land er relatief de meeste mensen met een geestelijke afwijking wonen (niet dat ik dat over linkshandigheid zeg).
Ik kan er niet veel over vinden op het internet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is natuurlijk genetisch aangelegt, en er zijn gebieden die meer mensen hebben met bepaalde afwijkingen, het kan dus ook zo zijn bij linkshandigen.
Amadea
13 jaar geleden
Linkshandigheid is pertinent geen afwijking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, sorry, dan zit ik daar goed mis dan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in elk geval vrij zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geestelijke afwijking? Bedoel je zwakzinnigheid. Psychopathie? Mannen zijn veel vaker zwakzinnig en psychopaat dan vrouwen. In de welvarende landen heb je veel meer anorexia.
Een land heb ik niet kunnen vinden, maar wel een specifieke bevolkingsgroep. Namelijk de Schotten van de Kerr-clan. Die zijn grotendeels linkshandig, en doen daarom onderzoekers vermoeden dat er een genetische achtergrond is. In hun kastelen zijn zelfs wenteltrappen te vinden die ‘verkeerd-om’ spiraliseren, zodat de linkshandige strijders er beter op uit de voeten konden.
Amadea
13 jaar geleden
linkelland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het MOET een westers land zijn, aangezien in veel culturen de linkerhand de sanitaire hand is en onrein.