Mijn kat doet raar?

Sinds een aantal weken terug hebben we een kat uit het asiel in huis genomen.
ze is ongeveer 10a11 maand
alles ging vlot toen ze bij ons introk.
maar sinds een paar dagen doet de kat haar plasje 1 keer op een dag ergens in huis.het raarste is dat ze het niet op de grond doet of in de zetel maar in een potje of op een dekentje.en voor de rest gaat de kat wel in haar kattenbak
en maak ze altijd proper na elk plasje of kak je.
ik heb ze al heel goed in het oog gehouden maar ik kan me niet voorstellen waarom ze eenmaal per dag in huis doet?
en meestal is dat ook wanneer we juist op zijn gestaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

bij wildplassen, ook al is het maar eenmaal per dag, altijd even een plasje opvangen om een lichamelijk probleem uit te sluiten.
de verhuizing is stressvol geweest, haar weerstand kan zijn gedaald, en ze kan een lichte blaasontsteking hebben opgelopen.
als de kat lichamelijk in orde is, zet er dan eens een bak bij.
zorg dat de bakken op behoorlijke afstand van elkaar, en op een rustige plaats staan, zonder eten of drinken in de buurt.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jou kat is bezig zijn of haar territorium aan t afbakeren
je kan t beste bij een dieren speciaal zaak Get-OFF spray halen en die op de zetel spuiten of daar waar die heeft geplast
de geur vind de kat niet fijn en zal t niet meer doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
terugbrengen