Of beïnvloedt jouw humeur jouw dromen?

Het is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het komt dat we dromen en wat dromen dan precies zijn, dus een echt antwoord op jouw vraag bestaat (nog) niet. je zult het moeten doen met het idee wat mensen erbij hebben.

Zoals ik al zei kan het natuurlijk ook heel goed dat je in een rot humeur hebt, dit effect heeft op jouw dromen en dan zal 's morgen jouw humeur er niet veel beter op zijn.

Maar ik denk wel dat er een link is tussen humeur en dromen, maar hoe deze exact in elkaar steek, is nog niet bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik weet niet of het altijd is maar ik heb toch best vaak gehad
dat ik wakker word en dat ik het gevoel heb dat de dag
al met een goed gevoel wakker word een beetje zo als
je je voel als je veel dingen te doen heb en het allemaal
klaar en geregeld heb in 1 dag .voldaan vrolijk en
veel slechte gedachtens gewoon uit je hooft kan houden
dus ik denk dat dromen zeker efect heeft op de humeur die
komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval op deze manier; mensen die bij slaaponderzoek werden verhindert te dromen, raakten met de tijd steeds meer geïrriteerd. Niet dromen lijkt dus in elk geval slecht te zijn voor het humeur.

Al kan ik me met sommige van die onderzoeken voorstellen dat die mensen licht geïrriteerd raakten van het feit dat ze de hele tijd wakker gemaakt werden wanneer ze net lekker aan het slapen waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dromen,of liever gezegd nachtmerrie,beinvloeden zeker mijn humeur.Ik ben weleens huilend wakker geworden en had de hele dag dat nare gevoel.De machtmerrie bleek een voorspellende droom want die dag gebeurde er echt wat ik had gedroomd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat kan. Omdat je zo'n droom niet altijd kunt reconstrueren, kun je het gevoel dat je eraan over houdt niet altijd relativeren of rationaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad wel gebeuren. Na een nachtmerrie voel je je echt niet helemaal top, maar dat moet wel in de loop van de dag afvlakken.
Na een leuke droom begint je dag al vrolijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal heel persoonlijk zijn. Ik kan me voorstellen,dat je een erg angstige droom hebt gehad en daar nog enige tijd van onder de indruk bent.Dus,ja,het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een onprettige droom heb gehad heb ik 's morgens bij het wakkerworden een pesthumeur, maar dat is bij het eerste kopje thee al weg. Als ik een leuke droom heb gehad sta ik opgetogen op.