Waarom is er een militaire ceremonie bij uitvaart Bibian Mentel?

Zonder enig waarde oordeel, want het is een echt een topmens, maar waarom is er een militaire ceremonie bij uitvaart Bibian Mentel?
Er staat op veel nieuwssites dat ze het krijgt, maar niet waarom.

3 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Defensie levert een militaire draagploeg voor de uitvaart. De militaire betrokkenheid vindt zijn oorsprong in de contacten die Mentel had met de sporters van de Invictus Games. Zo hield ze begin vorig jaar een toespraak bij een centrale training van het Nederlandse team van dit sportevenement voor gewond geraakte militairen en veteranen.
SimonV
3 jaar geleden
Het betrof militaire medewerkers van het Koninklijk Huis. De reden daarvan is dat Bibian Mentel zich onder meer via haar stichting heeft ingezet voor gewonde militairen.
Amadea