Waar haalt Afrika het geld voor een wk vandaan?

Ik hoorde zelfs dat ze er nog een stadion bij hadden gebouwd.
Konden ze met dat geld niet zorgen voor meer eten en/of ziekenhuizen.
Er zullen niet veel mensen zijn die na het wk ff naar het stadion zullen kunnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het al helemaal belachelijk dat de voetballers zoveel verdienen, laat staan een heel nieuw stadion er bij bouwen. Er zijn mensen die het harder nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en dan durfen ze nog geld aan te nemen van hulporganisaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt wat over jullie, niet over Zuid-Afrika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén stadion bijgebouwd?? De laatste ramingen duiden erop dat het WK Zuid Afrika meer dan een miljard Euro gekost heeft (13 miljard Rand). Ik denk trouwens dat jij in je vraag Zuid-Afrika verward met de rest van Afrika. Zuid-Afrika krijgt geen geld van al die hulporganisaties, die gaan naar andere landen.

Het beste antwoord

Correct me if i'm wrong maar er wordt toch ook gruwelijk veel geld verdiend aan het WK? Die economie krijgt NU een enorme boost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het WK wordt georganiseerd in het LAND Zuid-Afrika. Dit is het welvarendste land van Afrika en absoluut geen bananenrepubliek die ontwikkelingsgeld nodig heeft van 'het rijke Westen'. De Zuid-Afrikaanse economie is de 26'ste op de wereldranglijst.

Het land is nog steeds aan het 'bijkomen' van jarenlange Apartheid waardoor de zwarte bevolking er gemiddeld veel slechter voor staat dan de blanke.

Ja, er is een armoedeprobleem, maar dat staat in geen verhouding tot hoe de rest van het continent er (jammer genoeg) aan toe is.

Voetbal is mateloos populair in Zuid-Afrika.

Jouw opmerkingen snijden ongeveer even veel hout als 'Europa organiseert het EK (als Belgie dat doet), kunnen ze dat geld niet beter gebruiken om de kindertehuizen (in Roemenie) beter te maken?'

Hierbij een link naar the World Factbook waar je wat informatie over het land Zuid-Afrika kunt opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, uit de schatkist & belastinggelden, zoals elk ander land dat ook zou doen.

Zorgen voor eten en ziekenhuizen? Waarom? Ziekenhuizen zijn er zat in ZA, en eten is er volop. De rijkdom in ZA is wellicht scheef verdeelt over de bevolking, als gevolg van jarenlangen ban op opleidingen van de zwarte bevolking. Maar met een inkomen per hoofd van de bevolking van 10.100 USD per jaar is het zeker niet zo dat je zuid afrika als arm land kan bestempelen. De gewogen koopkracht van de totale bevolking komt uit op 280 Miljard USD. Ter vergelijking: Nederland komt uit op 600 miljard.