Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke argumenten zouden jullie aanvoeren in een debat als voorstander voor de stelling "Alle openbaar vervoer moet gratis zijn"?

graag z.s.m. (A)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
737
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan betalen de rijken alles voor de tokkies, en dat willen WE allemaal heb ik gehoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het simuleert gebruik van OV
Mensen laten de auto staan, wat goed is voor:
- styad mileu (Uitstoot)
- Geluid
- Wereldmilieu
- Files

Daarnaast maakt het mensen met lage inkomens mobieler waardoor ze effectiever deel kunnen nemen aan het maatschappelijke leven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aanvullend daarop:Financieel: we betalen al belasting, het schijnt haalbaar te zijn (in delen van Belgie wordt het al gedaan), je voorkomt een hoop rompslomp die ook heel veel geld kost.En mensen ergeren zich minder als ze moeten staan, zoals ik nu ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben jaren geleden een proef gehad met gratis bus van haarlem naar den haag. De bus zat vol mensen die anders niet zouden gaan "stadten" en de forenzen die hun auto lieten staan kwamen nu in volle luidruchtige bussen terecht zodat we bijna de auto weer zouden gaan pakken! Na een jaar werd de proef stop gezet en vervolgens moest je naast het normale aantal strippen, in de spits, de chauffeur een extra euro betalen ... Om de kosten van de proef te dekken? Vreemd gedoe. Ik ben zeker voor goedkoper en beter openbaar vervoer om redenen al genoemd. Dit is trouwens meer een reactie, excuseer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het heel goed werkt in Hasselt, België.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding