mag je voorkruipen bij de kassa?

ander kassa gaat open, rennen en als eerste? of is degene die voor jou stond eerder aan de beurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, weer eerst komt is aan de buurt, of het sociaal is, is een andere vraag.

Toegevoegd na 54 seconden:
weer = wie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

ja dat lijkt mij wel he dat eerst degene voor je aan de beurt is
er zijn caissières die dat ook vermelden de eerstvolgende...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Voorkruipen vind ik één van de meest asociale dingen die ik kan verzinnen. De taak van de cassiere is om dat in goede banen te leiden! Maar ook de klant moet er zelf goed op letten, je wilt ook niet dat anderen het bij jou doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een andere kassa open gaat, dan proberen veel mensen daar weer als eerste te zijn.
Dat heet geen voorkruipen, dat heet oplettendheid.

Maar vaak vind ik het toch niet netjes.
Dat gedoe om net iets eerder je spullen te kunnen betalen, ik snap het meestal niet.
Relax, denk ik dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een kleine winkel is het behoorlijk asociaal, maar in een grote supermarkt, is het gewoon: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Het verbaast mij overigens dat in een land als Nederland, waar de lontjes steeds korter lijken te worden, er niet regelmatig knokpartijen zijn bij de kassa`s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aso is het ook in een grote supermarkt.
In Nederland rent iedereen dan naar de kassa, die open gaat en laat de personen die eerst voor hem stonden niet eerst gaan. Kennelijk mag het dus. We zijn het zo gewend. Denk ook niet dat je deze cultuur kan veranderen. Enige dat je kan doen, als je het niks vindt, is op je plaats blijven staan en wachten tot je aan de beurt bent, in de rij waarin je al stond. Is wel zo relaxt en meestal maakt het voor jezelf niet zoveel uit, of je nu een paar minuten eerder of later voorbij de kassa bent.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Net als autotijden op de snelweg, is het ook de bedoeling dat men sociaal bij de kassa met elkaar omgaan. Maar het is makkelijk gezegd dan gedaan. Als iemand haast heeft moet het kunnen om even te vragen om voor te piepen als het ook zo heet/

Toegevoegd na 1 minuut:
autorijden correctie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag, maar de consequenties van een eventuele gênante confrontatie met mensen die eerder in de rij stonden zijn dan voor de voorkruiper.

Toegevoegd na 8 minuten:
Eh, ik had je uitleg erbij niet gelezen. Die situatie is iets lastiger. Maar in principe geldt daar nog steeds dat iemand die het niet netjes vindt, daar iets van kan zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik ben niet anders gewend dat of de eerstvolgende gaat of het word even netjes gevraagd aan elkaar met hoge uitzonderingen dat. ik zei vroeger ook altijd de eerstvolgende mag aan deze kassa komen,.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet verboden om voor te kruipen, maar ik vind het wel ongelooflijk a-sociaal.
Wanneer je om een of andere reden grote haast hebt, kun je vragen of je even voor mag, maar het getuigt van beschaving en fatsoen als je personen die al voor jou in een rij staan, netjes voor laat gaan.
Ik vind dat de persoon die een kassa opent overigens een geschikte persoon om de grens te trekken bij de aangrenzende rij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed opletten, als eerste er naartoe stappen, maar dan wel degene die voor jouw stond, voor laten.
Altijd leuk om degene die dan ook snel denken te zijn, moeilijk te zien kijken..

Toegevoegd na 2 minuten:
het mag trouwens wel en ik doe het wel eens, maar dan heb ik ook echt haast en meestal met maar heel weinig spullen. (ben dan ook meestal de deur al uit als de 2e nog spullen op de band aan het leggen is.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk bij de super kan de caissière gewoon je karretje pakken en je begeleiden naar de kassa die open gaat .Probleem opgelost.Vaak staan er ook voor een kassa een hele rij mensen en zien ze niet dat een andere kassa ook open is.
Bij het Kruidvat vind ik het een ander probleem daar staan de kassa's raar opgesteld en staat er bij de één een rij en bij de ander niemand ik ga dan daar staan en iedereen wordt boos.En als we het toch over autorijden hebben dan ga je toch ook op die rijbaan voor het verkeerslicht staan waar niemand staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die voor je staat is aan de beurt, als z'n boodschappen nog niet op de band lagen. Nee, voorkruipen mag niet.

Bij onze lokale Aldi en Lidl zeggen de cassieres op luide toon: 'de voorste in de rij mag bij de andere kassa aansluiten.' nadat ze hun collega gebeld hebben om 'bij te draaien'. Dat werkt redelijk goed, er zijn altijd mensen die doen alsof dat te ingewikkeld is voor ze, maar een beetje vernietigende blik wil dan vaak wel helpen. Nou woon ik wel in een dorp...

Haantjesgedrag aan de kassa is irritant, maar je kunt er soms ook wel een positieve draai aan geven. Het is ook je eigen vrije keuze of je mensen met een klein plukje boodschappen voorlaat terwijl je zelf een uitpuilende kar vol hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat, met stip genoteerd +1
Vreselijk als mensen dat doen, hun nek breken om naar een nieuw geopende kassa te gaan terwijl ze helemaal niet aan de beurt zijn.
Bij sommige winkels zegt de cassiere dat de eerstvolgende in de rij mag komen. Dat is eerlijk.
Ik persoonlijk vind het aso als je dat doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
degene die het langst staat te wachten is het eerst aan de beurt. Veel mensen hebben die fatsoensregel niet in hun geheugen zitten, fijn als bijdraaiende kassières ze hier dus even aan herinneren.

ik kies meestal gewoon een rij en blijf daar dan staan. Bij het kiezen let ik op drie dingen:
* de volle karretjes, het aantal boodschappen (vier pakken wcpapier is toch maar 4 items, een handvol snoepzakken is meer) maar vooral op
* het aantal klanten. koppen tellen dus. Want juist bij het afrekenen van de boodschappen is er vaak vertraging (geld zoeken of tekort komen, portemonnee in verkeerde vakje van tas, ohja zegeltjes, ohja flessenbon, dat soort dingen). Het loont regelmatig de moeite om juist achter een volle kar te gaan staan, zeker als er
* een snelle kassière zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het soort klanten.... (pinnen of iemand die net z'n hele spaarpot aan 5ct stukken in z'n sok bij zich heeft... ).
Nee!! Echt niet. Ik vind dat je gewoon moet denken van goh er staan er 5 in de rij, dus er komt nog een kassa bij. Dan denk jij slim. Dus mag jij voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
degeen die voor je stond is eerst aan de beurt.
logisch toch. en wel zo netjes.

en als je erge gehaast bent, vraag het even dan.
niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind het ook niet kunnen, en toch lijkt het algemeen geaccepteerd dat 't wel gebeurd....vreemd