Is een slechte kwaliteit wasmiddel reden om je geld terug te krijgen bij de supermarkt?

Ik heb eens een goedkoop niet A merk wasmiddel bij Jumbo gekocht. Van het merk Splendid. Nou had ik erwacht dat het wat minder zou zijn dan een A merk maar dit is wel heel rampzalig. Ik heb het DUBBELE aan wasmiddel in de machine gedaan en je ziet helemaal geen schuim. Niet eens 1 vlokje. Dus twee van die grote maatscheppen vol ipv een.
Ook is de was niet schoon. Is dit een reden je geld terug te krijgen? Nou gaat het om maar €2,50 maar gaat mij meer om het principe. De zak is dus wel al open .

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Dat wasmiddel niet of weinig schuimt is geen maatstaf voor de werking overigens. Wasmiddelfabrikanten doen vaak schuimopwekkers in hun product om het het idee te geven van werking. Natuurlijke zeep/wasmiddel schuimt maar weinig. Daarnaast zou ik een foto maken van een kledingstuk dat je niet schoon vindt en daarna nogmaals wassen met ander wasmiddel en dan vergelijken. Ook voor jezelf.

Antwoorden (4)

Nee dat is geen reden je koopt een product dat goedkoop is en waar van je weet dat het niet een goed wasmiddel is.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat wist ik niet. Wel dat het slechter “zou kunnen zijn”. Op de zak staat dat het goed schoon wast en dat doet het dus niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ps, de min is niet van mij.
Dit ligt aan een aantal factoren, heb je het via een webshop gekocht en wat meldt deze over waardevermindering?
Wil je het gaan spelen op spijt of een ondeugdelijk product, en kan je dat laatste hard maken?

Als webshop:
Dan ja kan je binnen 14 dagen het product terugsturen ook geopend, de webshop moet uitleg geven over waardevermindering als ze die willen toepassen (als ze daarover uitleggen zullen ze waarschijnlijk 100% waardevermindering claimen).

Als fysieke winkel (spijt):
Nee of als de verkoper zo gek is.
"
Aankoop in de winkel
Als je een product koopt in een winkel, dan heb je geen bedenktijd achteraf. Je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. Sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn) de koopovereenkomst achteraf te annuleren.
"

Ondeugdelijk product:
Maar als je het dan gaat spelen, niet op spijt maar op ondeugdelijk product heb je wel weer enige kans:

"
Wat u mag verwachten van een goed product, hangt onder andere af van de volgende dingen:

-de prijs; (hier heb je een nadeel, maar een lagere prijs zo niet zomaar geen werking mogen betekenen imo)
-het soort product;
-het soort winkel;
-wat de verkoper gezegd heeft over het product;
-de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking. (deze is van toepassing)

Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft. (of wat de verpakking stelt neem ik aan

Bij wie moet u zijn als uw product niet goed is?
Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is het product dus niet goed of ‘ondeugdelijk’. De verkoper is daar dan verantwoordelijk voor en moet het probleem voor u oplossen of de fabrikant voor u inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk.
"

De kans dat je dat spel kan of wil spelen voor een product can 2,50 is klein.

Het beste is gok ik hopen op een redelijke verkoper die jou graag als klant blijft houden en niet moeilijk doet. Een juridische weg kost denk ik meer tijd dan je 2,50 waard is.
5 jaar geleden
Indien je een wasmiddel koopt, mag je op zijn minst verwachten dat het vlekken verwijdert. Indien ik afwasmiddel koop, verwacht ik ook dat op zijn minst mijn vaat schoon wordt. De prijs van het product staat hier helemaal los van. De Consumentenbond test ook elk jaar het eigenmerk wasmiddel van Aldi en Liddl. Zij komen altijd sterk uit de test, terwijl het geen A-merk is en de prijs ook laag is.
Jumbo is de enige die het merk Splendid verkoopt, zover ik kan zien. Als ik op de verpakking kijk, zie ik dat de fabrikant Senzora is en gewoon in Nederland zit.
Het vreemde is, dat als ik naar de website ga, ik het merk Splendid niet vind.
Jij hebt een terechte klacht (schuim daar kan over gediscussieerd worden, maar een wasmiddel moet wel vlekken verwijderen).
Ikzelf zou dan toch naar Jumbo gaan en zeggen dat je niet tevreden bent.
Misschien is het ook interessant om Senzora te mailen.

Ik voeg een foto toe behorende bij het product.
Toegevoegd op 03 januari 2019 19:34: afbeelding
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het antwoord kan je terugvinden in de voorwaarden van de betreffende supermarkt. In dit geval: ja, maar dat geldt niet voor supermarkten in het algemeen. Sommige supermarkten geven een tevredenheidsgarantie voor alle producten.