Is het zo dat alle of in elk geval veel werkgevers je op zoeken op Facebook voor ze je uitnodigen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
crispy
5 jaar geleden
Ik weet niet of alle werkgevers dat doen, maar als ik een gesprek met een sollicitant in ga dan zoek ik na op internet wat ik over die persoon kan vinden.
Hoe minder ik kan vinden, hoe beter het is.
jc54
5 jaar geleden
@crispy; Je kunt ook positieve dingen vinden op social media, en dan mag het gerust veel zijn.......
tinus1969
5 jaar geleden
En niet alleen Facebook natuurlijk. Veel werkgevers zullen ook op Instagram en LinkedIn zoeken, of gewoon de naam eens intypen in google.

Antwoorden (1)

Veel werkgevers kijken inderdaad op de sociale media. Op te kijken wat de sollicitanten zoal zelf vertellen over zich zelf dus dat doen ze ook op facebook.
ronron1212